تحولات لبنان و فلسطین

 داریوش امانی گفت: مصوبه جدید محاسبه نرخ حمل و نقل جاده‌ای بر اساس تن بر کیلومتر تا یک ماه دیگر اجرایی می‌شود.

نرخ حمل بار در جاده‌ها بر اساس تن بر کیلومتر تصویب شده اما هنوز اجرایی نشده است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، داریوش امانی در گفتگوی ویژه خبری گفت : این مصوبه ابهاماتی دارد که در حال بررسی و رفع آنها هستیم.

وی گفت: در بحث اضافه دریافت کمیسیون از رانندگان با هزار و ۸۵۰ شرکت متخلف برخورد شده است و ۲۳۰ شرکت حمل و نقل تعطیلی یک تا چند ماهه داشته اند.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گسترش شرکت های تعاونی در زمینه حمل بار را از جمله سیاست های این سازمان اعلام کرد و افزود: هم اکنون ۱۷۰ شرکت تعاونی در این زمینه در کشور در حال فعالیت هستند.

دبیر اتحادیه سراسری انجمن های صنفی کامیون داران کشور هم در این برنامه گفت: محاسبه نرخ حمل بار در جاده ها بر اساس تن بر کیلومتر از خواسته های اصلی کامیون داران است که تصویب شده اما هنوز اجرایی نشده است.

احمد کریمی افزود: در این محاسبه جدید همه شاخص ها دیده شده و مورد توافق رانندگان کامیون قرار گرفته است.

وی گفت: نرخ کمیسیون بر اساس قانون درصدی از کرایه حمل است که برخی شرکت ها با تخلف، تا ۵۰ درصد حق کمیسیون دریافت می کنند.

کریمی نبود لاستیک در بازار و قیمت بالای آن را از جمله مشکلات کامیون داران دانست و افزود: در حالی که ۸ ماه از سال گذشته است تنها ۲ حلقه لاستیک به خودروهای سنگین حمل بار تحویل شده در حالی که هر خودرو نیاز به تعویض ۶ حلقه لاستیک دارد.

وی گفت: لاستیک خودروهای سنگین تا ۳ برابر قیمت دولتی در بازار موجود است و رانندگان مجبور به تهیه آن هستند.

کریمی افزود: این در حالی است که قیمت برخی قطعات خودروهای باری سنگین تا ۶ برابر افزایش یافته است.

مدیرکل امور اقتصادی و تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: دولت تمهیدات لازم را برای واردات لاستیک مورد نیاز یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی سنگین اندیشیده است.

محمدرضا کلامی افزود: از این تعداد ۴۰۰ هزار دستگاه خودروی باری و ۵۱ هزار دستگاه مسافربری است.

وی گفت: خودروهای سنگین کشور سالانه به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار حلقه لاستیک نیاز دارند که از این تعداد یک میلیون حلقه در داخل کشور تولید و بقیه وارد می شود.

کلامی با اشاره به افزایش نرخ ارز وارداتی لاستیک از ۳ هزار و ۳۰۰ تومان به ۴ هزار و ۲۰۰ تومان افزود: همین مسئله خود باعث افزایش قیمت لاستیک خودروهای سنگین شده است.

وی گفت: در مهر ماه گذشته۱۵۰ میلیون دلار برای واردات یک و نیم میلیون حلقه لاستیک ثبت سفارش و ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک توزیع کردیم.

کلامی با بیان اینکه در مجموع ۳۲۰ میلیون دلار برای واردات لاستیک خودروهای سنگین ثبت سفارش صورت گرفته است افزود: با تخصیص ارز مورد نیاز در آبان و آذر یک میلیون حلقه لاستیک برای خودروهای سنگین وارد کشور می شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: با بررسی های صورت گرفته دریافتیم که بیشتر مطالبات رانندگان کامیون ها به حق و سال هاست که دستگاه های اجرایی به خواسته های آنان توجه نکرده اند.

محمدرضا رضایی افزود: خیلی از شرکت های حمل و نقل با صاحب کالا به توافق می رسیدند تا کمتر از حق رانندگان کامیون ها به آنان پرداخت شود.

وی گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته در برخی از موارد رانندگان کامیون ها تنها ۵۰ تا ۶۰ درصد حقشان را دریافت می کردند.

رضایی افزود: ناهماهنگی میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی برای تأمین ارز مورد نیاز به منظور واردات لاستیک مشکلاتی را برای رانندگان خودروهای سنگین کشور ایجاد کرده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.