قائم مقام اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اجرای طرح توزیع شیر در مدارس استان را منوط به تخصیص اعتبار دانست.

طرح توزیع شیر مدارس خراسان رضوی ، چشم به راه اعتبار

به گزارش قدس آنلاین، علی ابری گفت: تاکنون مسئولان هیچ اجرای طرح توزیع شیر مدارس در استان منوط به تخصیص اعتبار داردقولی برای تامین اعتبار طرح توزیع شیر درمدارس استان نداده اند و اگر اعتبار مورد نیاز تامین شود همه تدابیر لازم برای اجرای این طرح دراستان فراهم است.

وی  سرانه  دانش آموزی مدارس را بسیار ناچیز اعلام کرد و گفت: طی دوسال گذشته فقط دو نوبت سرانه دانش آموزی در برخی از شهرستان های خراسان رضوی توزیع شده است که  این بودجه  جواب گوی هزینه های مدارس نیست و با کمک داوطلبانه خانواده ها بخشی از هزینه مدارس تامین می شود.

علی ابری افزود: هیچ مدیری حق ندارد خانواده ها را مجاب کند که به مدارس کمک کنند که در  صورت گزارش  تخلف به حساب می آید و با مدیران مدارس برخورد خواهد شد.

وی همچنین به وضعیت سیستم گرمایشی مدارس در استان اشاره کرد و گفت:  از مجموع ۸ هزار فضای آموزشی در استان  ۳۰ درصد سیستم گرمایشی آنها نفت سوز است  و بخاری های کاربراتوری دارند.

ابری با بیان اینکه  در نقاط روستایی که دانش آموزان کمتری دارند  اجرای سیستم های گرمایشی مقرون به صرفه نیست گفت:خوشبختانه هیچ یک از مدارس استان بخاری چکه ای ندارند و در نقاطی که گازرسانی نیست، مدارس برای گرمایش از سیستم های گرمایشی  خورشیدی و یا بخاری های کاربراتوری استفاده می کنند.

وی در ادامه گفت: افزایش احکام حقوق  فرهنگیان  منوط به تامین اعتباراست که  این مهم در بودجه سال ۹۸  انجام خواهد ش

ابری از پاداش ۱۰۰ درصدی  بازنشستگان فرهنگی در استان خبرداد و گفت: مطالبات فرهنگیان استان از سال ۹۴ تاکنون  به خاطر کمبود اعتبارات پرداخت نشده است.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.