به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مهدی ریاحیفر مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ در پاسخ به پرسشی درباره مشکلات بیمه تکمیلی فرهنگیان و تاخیر در پرداخت هزینهها و خسارات درمانی اظهار کرد: ممکن است فرهنگیان مدارک پزشکی خود را به واحدهای رفاهی آموزش و پرورش ارسال کرده باشند ولی آنها پرونده را دیر به ما داده باشند و رسیدگی با اندکی تاخیر مواجه شده باشد. علت تاخیر تماما متوجه ما نیست، زیرا بیمه پردازی آموزش و پرورش به روش صندوقی انجام میشود.
وی افزود: در واقع ما باید فقط مدارک را ارزیابی و خسارات را واریز و با بیمارستانها قرارداد منعقد میکنیم. این آموزش و پرورش است که پرداخت خسارات را متعهد میشود. در واقع در روش صندوقی مدیریت منابع مالی بر عهده آموزش و پرورش است و ما بررسی اسناد پزشکی را انجام میدهیم.
مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ با بیان اینکه اگر بیش از ۲ ماه از زمان پرداخت از جیب برای درمان گذشته باشد فرهنگیان محترم میتوانند با واحدهای پاسخگویی این شرکت به شماره تماس ۷۵۰۱۳-۰۲۱ تماس بگیرند و اطلاع دهند تا سریعا رسیدگی و علت را بررسی کنیم.
وی درباره کاهش میزان خدمات ارائه شده نیز گفت: میزان خدمت تغییری نکرده است و تعریف بستههای خدماتی و سقف ارائه خدمات بر عهده خود آموزش و پرورش است.
ریاحی فر توضیحات بیشتری درباره بیمه تکمیلی فرهنگیان ارائه و اظهار کرد: ۵۰ درصد مبالغ بیمه تکمیلی را بیمه شده تحت عنوان سرانه حق درمان میدهد و مابقی را هم آموزش و پرورش میپردازد. ماهانه ۵۰ میلیارد تومان برای پرداخت خسارات درمانی صرف میشود. از این مبلغ معمولا ۱۰ میلیارد تومان مربوط به بیماران صعب العلاج است که با اولویت اول و سریعا ظرف مدت ۱۵ روز پرداخت میشود، اما معمولا پرداختیهای مربوط به مراکز درمانی به تعویق میافتد که با قول معاونت توسعه آموزش و پرورش قرار شد بهزودی این بودجه هم در اختیار ما قرار بگیرد که پرداخت به مراجع درمانی را انجام دهیم.
وی اضافه کرد: از میان مراکزی که فعلا با ما قرارداد دارند تا کنون هیچ کدام به علت این مشکلات لغو قرارداد نکردهاند و ارائه خدمات ادامه دارد.
ریاحی فر گفت: افراد تحت پوشش میتوانند اگر بیش از دو ماه از زمان پرداخت از جیب برای درمان گذشته باشد با مرکز ارتباط مشتریان این شرکت به شماره تماس ۷۵۰۱۳-۰۲۱ تماس بگیرند و اطلاع دهند.
منبع: فارس
انتهای پیام/
نظر شما