تحولات منطقه

پس از نزدیک به یک دهه حرکت در سایه‌ی کوپرتینویی‌ها، بالأخره مایکروسافت توانست با گذر از اپل به پرارزش‌ترین برند جهان تبدیل شود.

مایکروسافت با عبور از اپل به پر ارزش‌ترین برند جهان تبدیل شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در روزهای اخیر اپل به‌دلیل فروش کمتر از انتظار آیفون‌های جدید خود متحمل کاهش بسیاری در ارزش سهام خود شده است. این مسئله‌ باعث شد تا تنها در چند هفته، ارزش این شرکت بزرگ فناوری بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار سقوط کند.

در این میان، مایکروسافت که نزدیک به یک دهه همواره ارزشی کمتر از اپل داشته، توانست با ارزش ۷۵۱.۸۸ میلیارد دلار به جایگاه پیشین اپل، یعنی پرارزش‌ترین برند دنیا دست پیدا کند و کوپرتینونشین‌ها را با ارزش ۷۴۹.۷۵ میلیارد دلار پشت‌سر بگذارند.

صعود مایکروسافت به مقام اول باعث شده تا بزرگانی چون آمازون و گوگل نیز در پشت سر این غول دنیای نرم‌افزار قرار بگیرند.

AAPL

مقایسه‌ی ارزش برند اپل با مایکروسافت در طی سال‌های گذشته

همان‌طور که در نمودار فوق می‌توان مشاهده کرد، آخرین بار که ارزش برند مایکروسافت نزدیک به اپل شده بود، به سال ۲۰۱۰ میلادی بر می‌گردد.

عملکرد فوق‌العاده‌ی مایکروسافت در دوران سکان‌داری ساتیا نادلا منجر به رشد درآمد در بخش‌های نرم‌افزار و خدمات ابری شده است. ردموندی‌ها در حالی به افزایش برند خود ادامه می‌دهند که در آن سو گوگل و فیسبوک به‌دلیل مشکلات نقض حریم خصوصی کاربران با موانع بسیاری در طی ماه‌های اخیر دست‌وپنجه نرم‌ کرده‌اند.

آفیس ۳۶۵ و بخش‌های مشترک‌محور مایکروسافت توانسته درآمد سرشاری روانه‌ی خزانه‌ی این شرکت سازد. انتظار می‌رود که در طی سال آتی میلادی، مایکروسافت روی نرم‌افزارهای تجاری تمرکز بیشتری به خرج دهد. 

حال باید منتظر ماند و دید که آیا این صدرنشینی موقت خواهد بود یا خیر. فعلاً که مایکروسافت در انتهای روز بازار بورس توانسته فاصله‌ی خود با اپل را حتی بیشتر نیز کند. طبق آمار بورس، اکنون مایکروسافت با ارزش ۷۵۳.۳۴ میلیارد دلار فاصله‌ای ۶ میلیارد دلار با اپل پیدا کرده است.

منبع: زومیت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.