تحولات منطقه

مدیر مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر درباره تاثیر معنوی علامه امینی (ره) بر روی جریان تبلیغی ولایت گفت: علامه جعفری(ره) در شرح حالش علت تالیف شرح نهج البلاغه خود را سفارش صاحب الغدیر در عالم رویا اعلام می کند.

پنجاهمین بزرگداشت رحلت علامه امینی(ره) برگزار شد+تصاویر
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش خبرنگار فرهنگی قدس آنلاین، آیت الله حسینی قزوینی، مدیر سابق شبکه ولایت و از اساتید حوزه علمیه قم، 22 آذرماه، در دومین نشست علمی مجمع علویه طهران که به مناسبت پنجاهمین سالگرد رحلت صاحب الغدیر برگزار شد، به تبیین جایگاه علمی علامه امینی(ره) پرداخت و اظهار کرد: «تلاش علامه این بوده که تمام زندگیش را وقف ترویج ولایت اهل بیت علیهم السلام کند ،و تا آنجا جایگاه وی رفعت داشت که باوجود اختلاف شدید ایران و عراق جنازه اش با یک پرواز اختصاصی به نجف منتقل شد و در حرم حضرت امیر دفن شد؛ که برای بسیاری از بزرگان تعجب بود.»

وی با تأکید بر اینکه وی تاثیر فراوانی بر گسترش جریانی تبلیغی ولایت داشته افزود: «علامه محمدتقی جعفری در شرح حالش می نویسند، یک شب علامه امینی را خواب دیدم و ایشان به من گفت که آقای جعفری از دست من که دیگر کاری بر نمی آید شما که هستید تلاش کنید و برای امیرالمومنین کار کنید این مرد خیلی مظلوم است.» و این خواب مقدمه نوشتن شرح نهج البلاغه ۲۰ جلدی شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی آل البیت (ع) با بیان اینکه مباحث علوم عقلی دارای ابعاد توصیفی و توصیه‌ای است، اظهارکرد: «آقازاده حضرت علامه یک شب بعد از رحلت ایشان مهمان بنده بود و برایم نقل کرد که در زمان مریضی پدر بنده بالای سرش حاضر بودم. علامه بر روی تخت بیمارستان در حال گریه کردن بود و اظهار میکرد که آرزویم این بود که از اول تا آخر دنیا عمر می کردم تا برای مظلومیت حضرت امیر علیه السلام گریه کنم.»

پیش از سخنرانی آیت الله حسینی قزوینی، قاسم صرافان، شاعر آیینی اشعاری در وصف امیرالمومنین علیه السلام خواند.

این نشست دومین برنامه از مجموعه نشستهای علمی مجمع علویه طهران است که هر ماه یک بار برگزار می شود.

مجمع علویه طهران که فعالیت خود را از ابتدای سال 97 و با هدف تبیین، تعمیق و ترویج معارف امیرالمومنین علیه السلام آغاز کرده است و قصد دارد با تربیت مبلغین شایسته و بایسته به این مهم جامه عمل بپوشاند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.