به گزارش قدس آنلاین، کامران تفتی بازیگر نمایش باغ خونی در ابتدای این نشست در خصوص دلایل پذیرفتن بازی در این نمایش گفت: دلیل قبول کردن این نمایشنامه صرفا خود مشهد و تراژدی جذاب و آدمهایی که قرار است با آنها کار کنم است، این نمایش حال من را خوب کرد؛ همچنین کارگردانی امیر بشیری که کارنامه قابل دفاع و از بازیگران بسیار خوب مشهد است از دلایل حضور من در این نمایش است.
تفتی با اشاره به اینکه خیلی بیشتر از اینها می توان از پتانسیل موجود در مشهد استفاده کرد افزود: هرگونه استعدادی در تمام ژانرهای فرهنگی و هنری در مشهد موجود است و استعدادهای بالقوهای وجود دارد؛ فضای فرهنگی مشهد فضای فوقالعادهای است و میدانم چه استعدادهایی در شهرستانهاست که باید از آنها استفاده و مورد حمایت مسئولان قرار بگیرند تا زمینه اعتلای فرهنگی شهرستانها فراهم شود.

همچنین پرویز فلاحی پورنیز درخصوص دلایل پذیرش نقش در این نمایش اظهار داشت: زمانی که نمایشنامه این اثر به دست من رسید، به دلیل ویژگیهای خیلی خوب و ارائه مطلب جهان شمول و عدم ارائه شعار در نمایش نامه، حاضر به پذیرش آن شدم.
بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر گفت: در نمایش شاهد سه نوع عشق هستیم؛ عشق آسمانی و الهی، عشق معنوی و عشق به معشوق زمینی که به خوبی در این نمایش نمود پیدا کرده و نویسنده توانسته با درک درست از فرهنگ دینی و ملی در این زمینه موفق باشد.
فلاحیپور گفت: مشهد از شهرهای بزرگ کشور است که در تلویزیون، سینما و تئاتر توانسته هنرمندان خوبی را به صحنه هنر این مملکت معرفی کند؛ خانواده ارجمند، کیانیان و سایر هنرمندان خوب دیگر از این جمله هستند؛ امیدوارم در شهرهای بزرگ غیر از تهران فضا و امکانات مهیا شود تا هنرمندان بزرگ مشهد؛ تئاتر، سینما و تلویزیون مشهد و استان را فعالتر کنند.
وی ادامه داد: امیدوارم این شهرها که پتانسیل دارند با سرمایهگذاری، اهمیت دادن و تبلیغات؛ هنرمندان خود را نگه دارند تا به مرکز و پایتخت مهاجرت نکنند؛ این قدرتمند شدن روز به روز مرکز و خالی شدن شهرستانها اثرات خوبی را برای شهرستانها نخواهد داشت.
تفتی در پاسخ به سوال دلیل مهاجرت هنرمندان پس از مدتی به مرکز خاطر نشان کرد: وقتی سیاستهایی وجود داشته باشد که فقط در مرکز اجازههای بیشتر برای کار کردن داده میشود همه اینها علتی میشود برای مهاجرت؛ هنرمند نمیتواند نیازش را در شهر خود برطرف کند و مجبور به مهاجرت میشود.
وی ادامه داد: بومیسازی و عدم هراس از ریسک کردن و اعتماد به جوانها سبب میشود هنرمند در شهر و منطقه خودش فعالیت کند، سیاستهای غلط فرهنگی مسئولان فرهنگی و مدیریت فرهنگی که بستر این نوع مهاجرتها را به وجود میآورد باید از میان برود.





نظر شما