سهل‌انگاری یا اشتباه در جانمایی بوستان شمشاد مشهد دردسرساز شده است.

آیا «شمشاد» از فضای سبز مشهدحذف می‌شود؟

به گزارش خبرنگار ما ازمدت‌ها پیش زمزمه‌هایی از احتمال برچیده شدن بوستانی در منطقه ۱۰ شهرداری مشهد (قاسم‌آباد) شنیده می‌شد واخبار رسیده حکایت ازآن داشت که مالک زمین محل احداث این بوستان به دنبال رفع تصرف از ملک خود می‌باشد. در تازه‌ترین خبر منتشر شده که روز گذشته در سایت‌های خبری آمده بود گویا پیگیری‌های این فرد به نتیجه رسیده و بزودی عملیات برچیدن فضای سبز ایجاد شده در این محل آغاز خواهد شد که به ادعای منابع خبری حدود۴۰۰ درخت یا باید قطع شوند یا به محل دیگری منتقل شوند.

لازم به ذکر است که با توجه به جانمایی این فضای سبز در ابتدای بلوار اندیشه قاسم‌آباد دیگر فضای سبزی برای این محدوده درکاربری‌ها دیده نشده و با حذف این لکه کوچک سبز، فضای سبزقابل توجهی در این محدوده وجود ندارد و به نوعی اهالی این محدوده از داشتن یک بوستان محروم می‌شوند.

از سوی دیگر این سؤال مطرح است که آیا در زمان جانمایی این بوستان دقت لازم صورت گرفته یا خیر.

این درحالی است که بر اساس خبر منتشر شده در سایت خبری شهرداری مشهد شهردار منطقه ۱۰ مشهد گفته است حفاظت از بوستان شمشاد در اندیشه ۱۰ با جدیت از سوی شهرداری پیگیری می‌شود.

حسنعلی رجب‌زاده با اشاره به ادعای فردی مبنی بر مالکیت زمین بوستان شمشاد و ارائه اجرائیه قلع و قمع مستحدثات از محاکم حقوقی، اظهارداشته مدیریت شهری تمام توان خود را مصروف می‌دارد که فضاهای سبز به عنوان ریه شهر حفظ و صیانت شود.

بوستان شمشاد که با متراژ ۹۴۰۰ مترمربع، با ۲۹۸ اصله درخت در حال حاضر یکی از معدود بوستان‌های بولوار اندیشه است.

با فرض بر اینکه مالکیت زمین این بوستان در اختیار فردی حقیقی بوده است با این وصف آنچه مسلم است به حکم قانون مالکیت افراد باید محترم شمرده شود و نمی‌توان مالک زمین را مورد انتقاد قرار داد، اما این نقد به مدیرانی که از همان ابتدا در ایجاد این مجموعه دخیل بوده‌اند وارد است که سهل انگاری یا اشتباه آن‌ها موجب شده تا میلیاردها تومان در این محل هزینه شود وحالا باید از بین برود.

همچنین همانگونه که ذکر شد چون این بوستان در طراحی کلی منطقه به عنوان فضای سبز محاسبه شده و بخشی از سرانه فضای سبز اهالی محسوب می‌شده با حذف آن با توجه به ساخت وسازهای صورت گرفته در این محدوده عملاً جایی برای ایجاد بوستانی مشابه وجود ندارد که با توجه به افزایش روز افزون آلودگی هوا ضرری جبران‌ناپذیر خواهد بود.

با این وصف امیدواریم مدیران شهری وسایر مراجع تأثیر گذار بتوانند ضمن رعایت حقوق مالک این محل راهی برای حل این مشکل بیابند که باید دید در روزهای آینده چه اتفاقی رقم خواهد خورد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.