تحولات منطقه

طبق مصوبه مجلس تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه یا نمونه کالای ایرانی در صدا و سیما، مطبوعات، تابلوهای شهری یا دیواری، وسایل حمل و نقل همگانی، اوراق چاپی، تلفن و فضای مجازی ممنوع و رسانه پخش‌کننده آگهی ممنوع شد.

تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه کالای ایرانی ممنوع شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در جریان بررسی طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، با ماده (۱۹) این طرح موافقت کردند.

براساس ماده ۱۹ طرح مذکور به‌منظور حمایت از کالای ایرانی موضوع این قانون، تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه یا نمونه کالای ایرانی در صدا و سیما، مطبوعات، تابلوهای شهری یا دیواری، وسایل حمل و نقل همگانی، اوراق چاپی، تلفن و فضای مجازی ممنوع و رسانه پخش‌کننده آگهی هر یک به جزای نقدی معادل ده‌برابر قرارداد پخش آگهی، محکوم می‌شوند.

تبصره ۱- تبلیغ کالاهای خارجی که بخشی از فرآیند تولید آنها در داخل کشور انجام می‌شود و مورد تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد، مجاز است.

تبصره ۲- در تبلیغ کالاهای ایرانی و محصولات داخلی و تقویت نشان‌های تجاری (برندهای) داخلی، ماده(۸) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب (۱/۲/۱۳۹۴) و آیین‌نامه مربوطه لازم‌الاجراء است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.