به همین دلیل خلبان این پرواز ایستگاه میانی یعنی فرودگاه مهرآباد تهران را برای فرود انتخاب کرد تا مسافران به جای مشهد در تهران فرود آیند.
فرود در فرودگاه مهرآباد و نرسیدن به مقصد سبب شد تا مسافران به دنبال راه و چارهای برای اتمام سفرو رسیدن به مشهد باشند که بنا به شرایطی انتقال مسافران از تهران به مشهد با هواپیما میسر نشد و به جز نفراتی که نخواستند ادامه سفر دهند بقیه مسافران با استفاده از اتوبوس به مشهد فرستاده شدند که بنا بر ادعای برخی از مسافران مسئولان فرودگاهی شرکت ایران ایرتور در تهران به آنها اعلام داشتند وجه بلیت و حتی اضافه بار مسافران روز بعد به حساب آنها واریز خواهد شد که این اتفاق تاکنون نیفتاده است.
پول بلیت هواپیما دادیم با اتوبوس به مقصد رسیدیم!
حسن پور، یکی از مسافران در این خصوص میگوید: پرواز ما از بوشهر با اینکه از ابتدا با تأخیر بیشتر از دو ساعت انجام شد وقتی که به مشهد رسید بنا بر اعلام خلبان به دلیل بدی آب و هوا نتوانست در فرودگاه مشهد فرود آید که بعد از این ما منتقل به فرودگاه مهرآباد تهران شدیم و هواپیما در این فرودگاه نشست. فرود آمدن هواپیما سبب بروز دردسرهای زیادی برای ما شد؛ چرا که بعد از کلی جر و بحث به ما گفتند میتوانیم آنهایی که دوست دارند با اتوبوس به مشهد بروند، برایشان اتوبوس بگیریم و آنها را به مشهد بفرستیم. وقتی ما گفتیم پس پول بلیتی که پرداخت کردیم چه میشود، گفتند فردا به حساب شما واریز خواهد شد، شما فقط باید برای دریافت بارهایتان برگهای که در اختیارتان قرار میدهیم را امضا کنید به غیر این بار تحویلتان نخواهد شد آنها به ما برگه سفیدی دادند و ما آن را امضا کردیم تا بارهایمان را تحویل دهند بعد از آن ما را با اتوبوس به مشهد فرستادند.
قولی که عملی نشد
وی در ادامه افزود: من حتی در راه برگشت و زمانی که در اتوبوس بودم، پیگیری کردم که به من گفتند شما از طریق آقای مطلق در فرودگاه مشهد میتوانید پیگیر کارتان باشید. من حتی از طریق آقای مطلق هم این مورد را پیگیری کردم که گفتند مواردی که پیش آمده را کتبی به ما بدهید که ما این کار را هم انجام دادیم و به ما گفتند سه روز بعد جواب بگیرید که ما بعد از آن هم پیگیری برای دریافت وجه بلیت کردیم که این بار گفتند این مورد قابل انجام نیست و پولی برگشت داده نمیشود. فقط تنها چیزی که ما در این خصوص شنیدهایم و توانستهاند پولشان را بگیرند مربوط به یک آقا و خانمی بود که آنها از تهران با ما به مشهد برنگشتند. آیا این انصاف است که در صورتی که من و بقیه مسافران با یک دهم هزینهای که به شرکت هواپیمایی دادیم میتوانستیم از همان بوشهر به مشهد سفر کنیم، این گونه برخورد شود؟ پول بلیت هواپیما بدهیم و اتوبوس به مقصد برسیم؟
در تماس با یکی دیگر از مسافران این پرواز چند وچون جریانات واقع شده را پرسیدیم. جعفری نیز با مطرح کردن مواردی که از سوی حسن پور عنوان شده بود، این نکته را یاد آور شد که چرا باید با مسافرانی که هم هزینه بلیت پرواز را پرداخت کردهاند و هم وقتشان تلف شده این گونه برخورد شود. شرکتهای مسافربری مثل ایران ایرتور که قرار نیست تنها یک پرواز داشته باشند، قطعاً این گونه برخورد کردن با مسافران نتایج چندان جالبی برای آنها در پی نخواهد داشت.
مسافران با رضایت خودشان با اتوبوس به مشهد سفر کردند
برای روشنتر شدن موضوع با مسئولان هواپیمایی ایران ایرتور تماس گرفتیم که در این خصوص مطلق، معاون مدیرعامل در حوزه خدمات فرودگاهی این هواپیمایی به خبرنگار ما گفت:طبق قوانین و دستورعمل حقوق مسافر، شرکتهای هواپیمایی با رضایت مسافران میتوانند به هر طریقی آنها را به مقصد برسانند که در مورد پرواز ۹۸۳ این اقدام بر طبق رضایت مسافران انجام شده است، طبق قانون وقتی که مسافر به مقصد رسیده وجه بلیت آنها قابل پرداخت نمیباشد.
وی در پاسخ به این پرسش که گویا به مسافران در فرودگاه مهرآباد اعلام شده برای دریافت بارشان میبایست امضا بدهند و روز بعد بهای بلیتشان برگشت خواهد شد، اظهار داشت: وقتی پرواز باطل میشود، باری به صاحبش تحویل میشود، پس این مورد که امضا برای بار بوده پذیرفتنی نیست. ضمن اینکه من خودم پیگیر بودم روی چه حسابی به مسافران قول دادند که پول بلیتشان برگشت میخورد. من همچنان دنبال این هستم که ببینم کدام یک از مسئولان هواپیمایی ما این قول را به مسافران داده است؟ چرا که اگر قرار بر این بود، میبایست من حتماً نظر میدادم که من هیچ اظهار نظری نداشتم.
منبع: روزنامه قدس
انتهای پیام/
نظر شما