تحولات لبنان و فلسطین

قدس آنلاین: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: خداوند با یک وسایل ساده قدرت نمایی می کند، خداوند به هوا عامل و وسیله زندگی دستور مرگ گروهی را می دهد که همان عامل حیات عمال بدبختی می شود.

خداوند با وسایل ساده ای قدرت نمایی می کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی روز چهارشنبه در جلسه تفسیر قرآن کریم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) تصریح کرد: در جنگ احزاب خداوند به جای سربازان اسلام، میدان را اداره کرد، بطوری که درگیری عملی جز بین علی بن ابیطالب(ع) و عمربن عبدود صورت نگرفت و مسلمانان در این جنگ پیروز شدند.
وی کندق خندق را موجب پیروزی مسلمانان در جنگ احزاب دانست و خاطرنشان کرد: طول این خندق 6 کیلومتر بوده که کار آسانی نیست، چقدر مسلمانان زحمت کشیدند و دشمن دید نمی تواند از این خندق رد شود.
این مرجع تقلید طولانی شدن زمان محاصره در جنگ احزاب را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: ده هزار نفر در طول 25 روز در محاصره بودند و سومین عامل کمبود آذوقه بود که مهم ترین آنها شترها بودند که خداوند بین آنها مرگ و میر انداخت.
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: خداوند طوفان عظیم و سنگینی برای آنها فرستاد به قدری که خیمه های آنها را برد، باد از سوی دیگر آتش ها و دیگ های غذا را را هم با خود برد،سرمای شدیدی نیز وزیدن گرفت و سخت در عذاب فرو رفتند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه علی بن ابیطالب(ع) در جنگ احزاب بر عمربن عبدود پیروز شدند، گفت: پیامبر گرامی اسلام سه بار ندای حل من مبارز سر داد اما کسی حاضر نشد و در نهایت حضرت علی(ع) اجازه خواست تا وارد میدان شود، پیامبر زره خود را بر تن علی کرد و شمشیر ذوالفقار را به دستش داد.
وی تاکید کرد: بعد از جنگ احزاب، دشمن حالت تدافعی داشت و هرگز حالت تهاجمی به خود نگرفت.
این مرجع تقلید ادامه داد: یک دانشمند عرب به نام ابوبکر می گوید: شایسته ترین و بهترین ضربه در اسلام ضربه ای بود که علی بن ابیطالب(ع) بر عمربن عبدود زد و نقش بر زمین کرد و بدترین ضربه ضربه ای بود که ابن ملجم مرادی بر فرق علی بن ابیطالب(ع) زد.
آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با بیان اینکه خداوند با یک وسایل ساده قدرت نمایی می کند، خاطرنشان کرد: خداوند به هوا عامل و وسیله زندگی دستور مرگ گروهی را می دهد که همان عامل حیات عمال بدبختی می شود، خداوند به توفان دستور داد که شدیدتر جمعیت را در هم کوبید.
انتهای پیام/

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بنده IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    0 0
    با سلام خدمت مرجع عالي مقام سلامت باشيد آقا شيعه به شما و امثال شما نياز داره خدا قوت