دبیر علمی نخستین کنفرانس تربیت دینی در ادیان ابراهیمی گفت: ۲۳۰ مقاله به کنفرانس تربیت دینی در ادیان ابراهیمی ارسال شد.

۲۳۰ مقاله به کنفرانس تربیت دینی در ادیان ابراهیمی ارسال شد
به گزارش قدس آنلاین ، مرتضی رجوعی صبح امروز در مراسم افتتاحیه نخستین کنفرانس بین‌المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی که با حضور جمعی از مسئولان آستان قدس رضوی و اندیشمندان و محققان برجسته دینی در داخل و خارج از کشور در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: دبیرخانه این کنفرانس در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) تشکیل شد و مقالات متعددی از کشورهایی همچون عراق، لبنان، هند و فرانسه به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده، از این رو نظرات مختلفی را در حوزه‌های گوناگون درباره تربیت دینی دریافت کردیم.

وی اظهار کرد: 15 عضو هیئت علمی دانشگاهی در جلسات مختلف به بررسی 230 مقاله ارسال شده به دبیرخانه این کنفرانس پرداختند که 150 مقاله به صورت منتخب و چکیده مجله انتخاب و به چاپ رسیده است.

رجوعی یکی از ویژگی‌های این کنفرانس را مشارکت فعال 25 نهاد معتبر علمی – دانشگاهی در داخل و همکاری 8 مرکز علمی و بین‌المللی دانست و گفت: دانشگاه‌های امام رضا(ع)، علوم اسلامی رضوی و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از نهادهای همکار داخل کشور و حوزه‌های علمیه سراسر کشور، جامعه‌المصطفی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم، وزارت آموزش و پرورش و... از مشارکت کنندگان این همایش هستند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در ادامه افزود: 5 پیش نشست برای این همایش برگزار شد که آبان ماه سال جاری در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، آذرماه در کشور لبنان، دی ماه در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم اسلامی رضوی و پیش نشست بعدی در بهمن ماه در کشور هندوستان برگزار شد.

وی مقالاتی که در قالب مطالعات نظری و تجربی به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده را ماحصل مطالعات علمی و تجربی دانست و گفت: ارائه مقالات برتر دینی در برخی از مدارس و نهادها و دریافت مقالات از کشورهای فرانسه، عراق، هند، مالزی و لبنان را می‌توان از دیگر ویژگی‌های این کنفرانس ذکر کرد.

این کنفرانس بین‌المللی طی دو روز در تاریخ 13 و 14 اسفندماه سال جاری در حال برگزاری است که در 8 نشست تخصصی 5 تجربه ارائه خواهد شد. همچنین 8 سخنرانی کوتاه از شخصیت‌هایی که دارای یک تجربه در حوزه تعلیم و تربیت دینی هستند از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده این رویداد بزرگ است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.