به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش، پیش ازظهر سه شنبه درحاشیه همایش بین المللی" مدرسه ایرانی معماری ایرانی"، اظهارداشت: با پیگیری ها ی که درمورد پرداخت مطالبات فرهنگیان انجام شده و امید داریم بتوانیم ۷۱۰میلیارد تومان از این مطالبات را تا پایان سال جاری پرداخت کنیم و مراحل اداری این کار طی شده و دستور تخصیص آن دوهفته است که به خزانه رفته و قول مساعد برای پرداخت آن تا پایان سال داده شده است.
وی افزود : نیروهای خدمات، نیروهای خارج از کشور، نیروهای حق التدریس که یک سال است حقوق آنها پرداخت نشده و حق الزحمه امتحانات که مجموع آنها ۷۱۰میلیارد تومان است که تا پایان سال پرداخت خواهد شد.
مدارس در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته اند
بطحائی تصریح کرد : مدارس ما در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته اند و علی رغم شرایط سخت اقتصادی حاضر با همت دولت و عنایت موثر نمایندگان مجلس در بررسی لایحه پیشنهادی، اعتبارات خوبی بری بخش عمرانی آموزش و پرورش پیش بینی شده که این اعتبارات بیش از ۳برابر اعتبارات سال جاری است.
وی افزود : اگر این اعتبارات که پیش بینی شده تخصیص یابد انتظارداریم درسال آینده گام های بلند و جدید ی درحوزه فضاهای آموزشی و مدارس ایمن و استاندار برداشته شود ومدارس ما دیگر مشکل وسایل گرمایشی و سرمایشی نداشته باشند.
وزیر اموزش و پرورش گفت : پیش بینی ما بر این است که در سال ۹۸ سال پر رونقی برای مدارس باشد و یک هزارو ۷۰۰میلیارد تومان اعتبارات آموزش و پرورش که امسال رشد ۲.۵برابری داشته و تخصیص این میزان هم از بیش ۱۰۰درصد بوده و این نشان از این دارد که این موضوع برای دولت اهمیت دارد.
وی به نقش خیران درحوزه آموزش و پرورش اشاره کرد وگفت: بسیاری ازخیرین دراین حوزه مشارکت ۵۰درصدی داشته و امیدواریم در سال جدید نیز خیرین یاری گر ما باشند.
بطحائی تصریح کرد: امروزه بسیاری از مولفه ها و مفاهیم دنیای حاضربا گذشته تغییر کرده و محیط های آموزشی هم به عنوان یکی از این متغیرها با تغییرات زیادی مواجه شده و محیط ها ی آموزشی به معنای بسیار فراگیر ازگذشته دست پیدا کرده و این محیط ها امروزه فاقد دیوارو حصری برای کنترل بوده و مدرسه به عنوان محیطی که یادگیری در آن رخ می دهد بی تاثیراز این اتفات نیست.
مدرسه محیط یاد گیری را می سازد
وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه مرکب از ارکانی است که امروزه محیط یاد گیری را می سازد و برروی بچه ها در آن محیط با تعریف ارائه شده یادگیری اتفاق می افتد و اگر ما به فضاهای آموزشی توجه کنیم اولین ضرورت پیش رو این است که فضای آموزشی یکی از عوامل موثر د ریادگیری است.
وی ادامه داد : مدارس ما از سرویس های بهداشتی به اندازه لازم و با کیفیت مناسب بهره مند نباشند یا حیاط آن بسیار کوچک باشد که بچه های ما نتوانند از آن استفاده کنند اصلا نمی توانند اهداف نظام آموزشی را محقق کننند و تجهیزات آموزشی ما درمدارس باید مرتب واکاوی و مورد تجدید نظر قرار بگیرد.
انتهای پیام /
نظر شما