به گزارش قدس آنلاین، نا آرامی طبیعی اخیر سنگ محک مدیریت بحران در البرز بود که عیار این بخش از مدیریت را در دو حوزه دفع بحران و مدیریت روانی هویدا کرد.
در بخش اول، شاهد مدیریت همه جانبه، حضور میدانی و تدابیر موثر استاندار بعنوان نماینده عالی دولت بودیم و کمترین نقصی در ایفای نقش سکانداری مدیریت بحران از وی را شاهد بودیم که تقدیر رئیس جمهور از وی موید این ادعا است و می توان اذعان کرد که شهبازی در اولین محک جدی مدیریتی، بیش از پیش بینی ها، از این آزمون سربلند بیرون آمد و عملکرد وی باطل السحر افراد و جریاناتی شد که بدنبال تضعیف وی بودند.
اما در بخش دوم و مدیریت ارتباط عمومی با مردم و ایجاد امنیت روانی مدیریت بحران، متاسفانه استاندار البرز بازوی توانمندی در حوزه روابط عمومی نداشت و عملکرد میدانی "سردارِ" استانداری آنگونه که می بایست، به سمع و نظر مردم نرسید.
اگر چه با روحیه ای که از شهبازی سراغ داریم، وی اثرگذاری عمل را مقدم بر بوق و کرناهای تهی می داند اما از اصل آگاهی بخشی و انتقال خروجی عملکردها به مردم که بستر ساز آرامش افکار عمومی در مواقع بحران می باشد نمی توان گذر کرد، چه اینکه اگر مردم در جریان تدابیر متخذه و عملکردها قرار می گرفتند، روند مدیریت بحران، تسریع و با هزینه کمتری در ابعاد مادی و معنوی صورت می گرفت.
یقینا، بحران اخیر آخرین مقطع محک شهبازی و همکارانش نیست و عرصه هایی همچون انتخابات و... انرژی کمتری از مدیریت کلان استان نخواهد گرفت.
در این میان، اگر استاندار البرز بدنبال چاره اندیشی در حوزه ارتباطات عمومی و تقویت این حوزه با هدف ارتقاء سطح علمی و بهره گیری از نیروهای متخصص، متعهد و بروز از نظر آکادمیک نباشد، نمی توان انتظار داشت که مردم در تمیز خط تخریب و ناکارآمد نشان دادن شهبازی از یک سو و مدیریت کارآمد و شفاف نماینده عالی دولت، دچار اشتباه محاسباتی نشوند.
انتهای پیام/
نظر شما