به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، خودروهای آمادهشده برای مسابقات هیلکلایمب را میتوان عجیبترین خودروهای مسابقهایموجود در جهان نامید. این خودروها اصولا از کیتهای بدنهای بهره میبرند که بیشترین چسبندگی و داونفورس ممکن را داشته باشند. امروز قصد داریم یکی از این خودروهای عجیبوغریب را بررسی کنیم. تیم Franco Scribante Racing بهتازگی نیسان GT-R ویژهی مسابقات هیلکلایمب را معرفی کرده که تا چندی بعد، در مسابقات آفریقایجنوبی حاضر خواهد شد.
در قسمت جلویی خودرو، یک بال بسیار بزرگ دیده میشود که بالای اسپلیتر عظیم قرار گرفته است. در قسمت پشتی هم، یک بال بسیار عریض لبهدار دیده میشود. در قسمت زیرین خودرو، یک دیفیوزر بزرگ قرار گرفته تا بیشترین داونفورس ممکن را تولید کند. طبق محاسبات، میزان داونفورس تولیدی در سرعتهای زیاد، بیشتر از وزن خودرو است. بنابراین چسبندگی خودرو به هیچ عنوان مسئله نگرانکنندهای نخواهد بود.
ظاهر کلی بدنه شبیه به نیسان GT-R است؛ اما تمامی گِلگیرها از جنس فیبرکربن ساخته شده تا وزن خودرو بهحداقل برسد. تیم سازندهی این خودرو اطلاعات دقیقی دربارهی پیشرانه منتشر نکرده؛ اما یکی از اعضای تیم بهتازگی اطلاعات جدیدی دراختیار رسانهها قرار داده است.
پیشرانهی این خودرو میتواند ۲۲۰۰ اسببخار قدرت تولید کند؛ اما مهندسان تیم قدرت موتور را کاهش دادهاند تا به ۱,۶۰۰ اسببخار در چرخها برسد. بهمنظور کنترل این قدرت خارقالعاده، مهندسان تیم دو کامپیوتر در نظر گرفتهاند تا در شرایط مختلف، میزان گشتاور ورودی به چرخها تنظیم شود.
در داخل کابین هر آنچه از خودرویی مسابقهای انتظار داشته باشید، خواهید دید. فرمان مخصوص، پنلهای فیبرکربنی، سرعتسنج، پنل ثبت اطلاعات دیجیتالی و صندلیهای ثابت از ویژگیهای مهم کابین هستند. در داخل خودرو، دو صندلی قرار دارد؛ اما اگر سرنشین کناری بخواهد در داخل خودرو قرار بگیرد، باید پای خود را دور مخزن روغن سیستم کارتل خشک بگذارد.
تیم سازنده فقط سه هفته قبل از شروع مسابقه هیلکلایمب آفریقایجنوبی کار تنظیم خودرو را آغاز کردهاند و مهندسان مشغول انتخاب بهترین تنظیمات برای خودرو هستند. این مسابقه از هفتهی گذشته آغاز شده است.
منبع: زومیت
انتهای پیام/
نظر شما