تحولات منطقه

دانشگاه فردوسی مشهد در واکنش به فروش ۲میلیارد ریالی نام بوستان و ۷۵۰ میلیون ریالی نام یک راهرو در دانشکده مهندسی اعلام کرد این اقدام بدون اطلاع مسؤولان ذی‌صلاح انجام شده است.

واکنش دانشگاه فردوسی به فروش ۲ میلیاردی اسم بوستان دانشگاه
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
واکنش دانشگاه فردوسی به فروش ۲ میلیاردی اسم بوستان دانشگاه/ بدون اطلاع ماست!

به گزارش قدس آنلاین ، طرحی موسوم به «یاد ایام دانشجویی» که مدعی به‌جا گذاشتن یادگاری از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه فردوسی و نصب نام آنان در مکان‌های مختلف دانشکده مهندسی است، در قالب «شبکه حامیان دانشکده مهندسی» و در دل «بنیاد دانشگاهی فردوسی» اقدام به تبلیغات کرده است.

بنیاد دانشگاهی فردوسی در اطلاعیه خود اعلام کرده که افراد متقاضی با انتخاب اشکال مورد نظر خود، یک یادگاری را انتخاب کرده و در ازای پرداخت مبلغ تعیین‌شده برای آن، می‌توانند طرح مورد نظر خود را در دانشکده نصب کنند.

مبالغ دریافتی از سوی این بنیاد برای نصب یادگاری نیز قابل توجه است، برای نمونه هزینه دریافتی برای طرح نام بوستان به‌مدت پنج سال مبلغ 2 میلیارد ریال، نام راهرو برای پنج سال 750 میلیون ریال، نام سایت به‌مدت پنج سال 600 میلیون ریال و نام آزمایشگاه یا کارگاه به‌مدت پنج سال 500 میلیون ریال عنوان شده است.

اما دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص اجرای این طرح در اطلاعیه‌ای، اعلام کرده اجرای چنین طرح‌هایی بدون اطلاع مسؤولین ذی‌صلاح دانشگاه و بدون اخذ مجوز توسط بنیاد دانشگاهی فردوسی که مستقل از دانشگاه و مردم‌نهاد بوده، صورت گرفته و دانشگاه فردوسی مشهد از مسؤولان این نهادها توضیح خواهد خواست.

همچنین در این اطلاعیه تأکید شده است: انجام هرگونه فعالیت در سطح دانشگاه نیازمند اخذ مجوز و تائید دانشگاه است. بنابراین بدین‌وسیله از عموم دانشگاهیان اعم از دانشجویان و دانش‌آموختگان تقاضا می‌شود از هرگونه اقدام به پرداخت مبلغ در قبال طرح‌ها یا فعالیت‌هایی که از مسیرهایی به‌غیراز مسیرهای رسمی وابسته به دانشگاه است امتناع کنند در غیر این صورت، در صورت بروز هرگونه مشکلی دانشگاه پاسخگو نخواهد بود.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.