قدس آنلاین: به گفته سازمان تولیدکنندگان خودرو در چین، در ماه مه فروش خودرو درچین نسبت به دوره زمانی مشابه در سال ۲۰۱۸، کاهش ۴/ ۱۶ درصدی را به ثبت رساند.
این یازدهمین ماه متوالی است که روند کاهشی فروش در بزرگترین بازار خودروی جهان رقم خورده است. این کاهش بهدنبال افت فروش ۱۵ درصدی در ماه آوریل رخ داد.
این سازمان یکی از دلایل اصلی افت فروش را آغاز اجرای طرح «استاندارد آلایندگی خودروها» پیش از زمان تعیین شده در سال ۲۰۲۰ دانست و به این ترتیب این امر موجب شده است تا فضای عدم اطمینان در میان خریداران ایجاد شود. از دهه ۹۰ میلادی تاکنون، بیشترین میزان کاهش فروش در ماه مه برای چین رقم خورد. دو عامل کاهش رونق اقتصادی و تنشهای تجاری با آمریکا نیز در این ماجرا دخیل بودهاند.
نظر شما