به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم نصری افزود: استان خراسان رضوی دارای ۲۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که شامل سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی و آزاد راه، سه هزار کیلومتر راه فرعی و ۱۴ هزار کیلومتر راه خاکی روستایی میشود.
وی با اشاره به نیاز سالانه ۱۰۰ هزار تن قیر جهت نگهداری راههای خراسان رضوی اضافه کرد: سال گذشته ۲۰ هزار تن قیر رایگان جهت آسفالت، بهسازی و روکش به راههای این استان تعلق گرفت و با این توصیف رویکرد این سازمان پرهیز از روشهای چند لایه آسفالت در راستای کم کردن هزینههاست.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی گفت: تاکنون ۱۴۷ نقطه حادثه خیز در استان خراسان رضوی شناسایی شده و ۶۰ نقطه آن در اولویت ایمن سازی قرار گرفته و از این تعداد ۲۱ منطقه ایمن سازی شده است و ۲۰ نقطه هم امسال در دستور کار ایمن سازی قرار دارد.
نصری به افزایش چهار برابری قیمت تجهیزات راهداری اشاره کرد و افزود: هزینههای ایمن سازی راهها شامل نصب حفاظ، خط کشی، نصب علائم هشدار دهنده و سایر تجهیزات راهداریها با این رشد قیمت، همخوانی ندارد.
وی ادامه داد: یکی از رویکردهای این سازمان با وجود تحریمهای اقتصادی که به کشور وارد شده است استفاده از روشهای زود بازده و کم هزینه است که بتوان در یک بازه زمانی دو تا سه ساله آن را انجام داد و از روشهای ماندگار نسبت به اعتبارات استفاده کرد.
او با بیان اینکه حدود ۲۰ سال است که خودروهای سنگین و نیمه سنگین در این حوزه نوسازی نشده است افزود: برای رفع این مشکل باید وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، سازمان مدیریت بحران، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاههای متولی با برقرای تعامل از حدود سه هزار دستگاه فرسودهای که وجود دارد حداقل هزار دستگاه آن را باسازی کنند.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/
نظر شما