به گزارش قدس آنلاین مهدی حسینیپویا اظهار داشت: برابر برنامه عملیاتی مصوب شهرداری و مجوزهای اخذ شده مقرر شد تعداد ۳۰۰ دستگاه اتوبوس شامل ۱۷۰ دستگاه بنز ۴۵۷ دیزلی و ۱۳۰ دستگاه مان گازی در مراکز فنی سازمان و بخش خصوصی بازسازی شود و امیدواریم تا پایان شهریور امسال این پروژه سنگین به بهرهبرداری برسد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد بیان کرد: این امر شامل تعویض تمام ورقهای بدنه، کف، سقف، پروفیلهای سازه اتوبوس و غیره است و در نهایت قطعات مجدد مونتاژ میشوند همچنین موتور و قوای محرکه نیز با وضعیت استاندارد اولیه به روزرسانی خواهد شد.
حسینی پویا گفت: اعتبار مخازن CNG اغلب اتوبوسهای در حال بازسازی که برای بهکارگیری در خطوط در نظر گرفته شده، تا سال ۲۰۲۲ است و برای برخی از مخازنی که اعتبار آنها منقضی شده باشد برابر قوانین و مقررات اقدام میشود.
مدیرعامل اتوبوسرانی مشهد بیان کرد: متاسفانه در سالهای گذشته به بهانه بالا بودن هزینه تعمیر و نگهداری اتوبوسهای گازی، تعداد ۱۳۰ دستگاه اتوبوس گازسوز قبل از رسیدن به سن فرسودگی از چرخه ناوگان خارج و متوقف شده که هفت دستگاه آن به موتور دیزل تبدیل وضعیت شده است.حسینی پویا تصریح کرد: با توجه به عمر فرسودگی اتوبوسهای گازسوز -که ۱۲ سال برابر دستورالعمل هیئت وزیران است- این اتوبوسها هم اکنون نیز فرسوده محسوب نمیشوند و قابلیت ادامه فعالیت آنها وجود دارد.وی خاطرنشان کرد: پس از انجام محاسبات فنی و مشاوره با شرکتهای خودروساز، استادان دانشگاهی و متخصصان بخش صنعت، اقدام به طراحی و نصب سیستم سرمایشی روی یک دستگاه اتوبوس گازی به صورت آزمایشی کردهایم که از ماه گذشته در خطوط اتوبوسرانی بهکارگیری شده و با توجه به نتایج حاصل شده، نصب کولر روی کلیه اتوبوسهای گازی فوق امکانپذیر است.
نظر شما