تحولات منطقه

۲۸ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۶۶۴۰۲۸

دپارتمان آموزش انگلیس در بیانیه‌ای در این رابطه تاکید کرد: تکثیر خبرهای جعلی می‌تواند اعتماد را تخریب کند، به فرهنگِ یادگیری صدمه وارد کند و تضعیف کنجکاوی را به همراه داشته باشد.

هشدار وزیر آموزش انگلیس درباره خبر جعلی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

"دمیان هیندز"، وزیر آموزش انگلیس هشدار داد: آموزگارانِ مدارس باید دانش آموزان را از خطرات ناشی از خبرهای جعلی و اطلاعات اشتباه در فضای اینترنت، بیشتر و بهتر مطلع کنند.

به گزارش ایسنا، براساس "راهنمای ایمنی جدید برای مدارس" که دولت این کشور منتشر می‌کند هر کودک به عنوان بخشی از برنامه درسی اجباری در مورد خطرات آنلاین آموزش می‌بیند.

آموزگاران باید به کودکان کمک کنند آنچه که آنلاین می‌بینند را ارزیابی کرده و همچنین به آنها، تشخیص خطرات بالقوه و اینکه چگونه و چه وقت حمایت بخواهند را بیاموزند.

دولت انگلیس اعلام کرده است که چنین آموزش‌هایی کودکان را قادر می‌کند خبرهای جعلی را موثرتر شناسایی کرده و به آن پاسخ دهند و بین اطلاعات اشتباه سهوی و عمدی تفاوت قائل شوند.

دپارتمان آموزش انگلیس در بیانیه‌ای در این رابطه تاکید کرد: تکثیر خبرهای جعلی می‌تواند اعتماد را تخریب کند، به فرهنگِ یادگیری صدمه وارد کند و تضعیف کنجکاوی را به همراه داشته باشد.

هیندز در این باره یادآور شد که اینترنت پخش جعلیات را به صورت عمدی یا سهوی بسیار آسان کرده است.

وی همچنین به همراه "مت هنکاک"، وزیر بهداشت این کشور در نشست رسانه‌های اجتماعی و آسیب‌های آنلاین شرکت می‌کند و یکی از عناوینی که دولت انگلیس مایل است در این نشست مطرح شود، جنبش ضد واکسن است.

وزیر آموزش انگلیس در این باره گفت: امروز ما با شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی مجازی به بررسی چگونگی جلوگیری از گسترش مطالب گمراه کننده در مورد واکسیناسیون می‌پردازیم اما این معضل بسیار وسیع‌تر از آن است که تصور می‌شود و بدون اقدام گسترده و شدید، وضعیت به مراتب بدتر خواهد شد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، اوایل سال آینده دولت انگلیس بنا دارد برنامه‌های آموزش بهداشتی در مدارس را اجرا کند که حاوی مطالب مربوط به رفاه جسمی و روانی ـ اجباری برای همه ـ است و هدف این است که هر کودک در مورد ایمنی و آسیب‌های مرتبط با اینترنت در کنار اهمیت سلامت روان آموزش ببیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.