به گزارش قدس آنلاین،هاجر مهرانی درابتدای این نشست درخصوص شکل گیری این انیمشین گفت: این موضوع در ابتدا یک جرقه بود. وقتی در دانشگاه کلاس عروسکسازی داشتیم، باید یک عروسک اسلو موشن میساختیم. من داش آکل را انتخاب کردم و برای ساختن عروسک آن میخواستم پرندهای را داخل یک قفس درون بدن آن جای دهم. برای همین قفسی با یک پرنده خریدم و در زیر کت داش آکل قرار دادم. وقتی این عروسک را ساختم با خودم گفتم این داستان میتواند نماد داشته باشد و بعد با خانم چالش صحبت کردم. البته اول نمکی را ساختیم و پس از آن به سراغ داش آکل آمدیم.
وی در پاسخ به این سوال که چرا انیمیشن دو بعدی برای این کار استفاده کردید اظهار داشت: بالاخره انیمیشن دو بعدی قدمت زیادی دارد. شاید علاقه من شخصی باشد اما این نوع انیمیشن به فرش دستباف میماند. افرادی که در این زمینه کار میکنند، کم نیستند و اگر از نظر مالی و شغلی تامین شوند یعنی زمینه کاری برایشان فراهم شود، انیمیشن دوبعدی هم جای رشد زیادی دارد. درحال حاضر بیشتر انیمیشنهای کشور ژاپن تو دی ۲D هستند و آنها توانستهاند پیشرفت کنند چون این انیمیشن برایشان درآمدزایی داشته است. مشکل ما این است که ما چنین بستری برای رشد انیمیشن تو دی نداریم.
وی در خصوص اینکه چرا این انیمیشن با مخاطب کودک هیچ ارتباطی برقرار نمی کند گفت: انیمیشن فقط برای مخاطب کودک نیست و قرار نیست همه انیمیشن ها برای مخاطب کودک باید ساخته شود.
مهرانی با اشاره به اینکه انیمیشن دو بعدی چندان در ایران شناخته شده نیست افزود:انیمیشن داش آکل متعلق به مخاطب بزرگسال است که در کنار دیگر فیلم های اکران تیرگان قرار گرفته است.





نظر شما