قدس آنلاین: محمد محمودی شاهنشین عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به شفافیت مالی کاندیداهای انتخابات مجلس، گفت: معتقدم شفافیت در میزان هزینههای تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای انتخابات مجلس، موجب میشود تا نماینده پس از ورود به پارلمان وامدار دستهها، گروهها، اشخاص و جریانات نباشد.
وی با بیان اینکه وابستگی نماینده مجلس به اشخاص و گروههایی که هزینههای تبلیغات انتخاباتیاش را تأمین کردهاند، موجب سلب استقلال رأی وی میشود، اظهار داشت: اگر میزان هزینههای تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای نمایندگی مجلس شفاف نباشد، نماینده مجلس نمیتواند به راحتی اظهارنظر کرده و رأیاش را آزاده مطرح کند، زیرا همواره باید اهداف اشخاص و منابع قدرت و ثروت را در پارلمان تأمین کند.
نماینده مردم شهر قدس در مجلس با اشاره به ذکر مثالی از هزینههای میلیاردی در بُرهه انتخابات دوره یازدهم مجلس، گفت: فردی در حوزه انتخابیه بنده مدعی شده که قصد دارد ۱۲ میلیارد تومان برای انتخابات مجلس هزینه کند که این موجب وابستگی این فرد، پس از نمایندگی مجلس به افرادی خواهد شد که هزینههای تبلیغات انتخاباتی او را تأمین کردهاند.
محمودیشاهنشین اضافه کرد: البته این فرد گفته که قصد دارد ۱۲ میلیارد تومان را از محل فروش آپارتمانش برای هزینههای تبلیغات انتخابات تأمین کند، که این نمونهای از بیعدالتی است، بالاخره باید سقفی برای هزینههای تبلیغات انتخابات در قانون تعیین شود تا هر شخصی هرچقدر که دلش میخواهد نتواند هزینه کند.
عضو کمیسیون شوراهای مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در طرح دوفوریتی شفافیت مالی کاندیدهای انتخابات مجلس، سقفی برای میزان هزینههای تبلیغات انتخابات کاندیداها در نظر گرفته شده تا مانع برای بیعدالتی در هزینهها از سوی کاندیداها صورت گیرد.
منبع: تسنیم
انتهای پیام/
نظر شما