رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران گفت:حجم ریکال دارو به نسبت تولید و عرضه بسیار اندک است.

حجم ریکال دارو به نسبت تولید و عرضه بسیار اندک است

قدس آنلاین؛ دکتر احمد شیبانی رییس هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در خصوص ریکال دارو گفت: بحث ریکال در همه دنیا مطرح است و در همه کالاها وجود دارد. جزئیات در مورد دارویی که به تازگی ریکال شده و در رسانه‌ها مطرح شد را همکاران مان در سازمان غذا و دارو بهتر می‌دانند. در برخی مواقع حتی خود شرکت‌ها و هیات‌های ناظر در مورد نواقصی که وجود داشته اطلاع‌رسانی می‌کنند. ما به شدت به اعتماد مردم احترام می‌گذاریم و معتقدیم نباید به هیچ‌وجه این اعتماد خدشه‌دار شود.

وی افزود: ظاهرا یکی دو قلم از داروها در ارتباط با مواد کمکی و جانبی مشکل داشتند که به سرعت کمیته‌ای با مدیریت سازمان غذا و دارو تشکیل شده و داروها را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند همه این داروها مشکل کیفی ندارند و برخی از آنها دچار مشکل هستند که به سرعت از سطح بازار جمع آوری شد.‌

دکتر شیبانی گفت: در طول چهل سالی که داروهای تولید داخل را مصرف کرده‌ایم و با این حجم تولید عرضه درصد ریکال بسیار کم بوده و در مجموع در طول سال‌های گذشته حجم کمی از داروها ریکال شده اند. البته همین مقدار کم هم نباید باشد و تلاش ما پیش از گذشته خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.