عضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کودکان می‌توانند ناقل ویروس کووید ۱۹ بوده و این ویروس را به سالمندان و گروه‌های پرخطر انتقال دهند.

کودکان می‌توانند ناقل بیماری کرونا باشند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد کیانی گفت: ویروس کرونا زمینه انتقال سریع بیماری حتی به کودکان را دارد، اما به دلیل ویژگی‌های خاص این ویروس احتمال ابتلای کودکان با علائم حاد بیماری کمتر است.

وی با بیان اینکه کودکانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به کرونا هستند افزود: کودکان مبتلا به بیماری‌های تنفسی نیز بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند بنابراین والدین باید آگاه باشند که کودکان خود را در خانه نگهدارند و از حضور در مجامع عمومی پرهیز کنند.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک برای کودکانی که در مکان‌های پر ازدحام حضور دارند ضروری است و رعایت بهداشت فردی،  کنترل رفتارهای فردی و ماندگاری در منزل نقش مهمی در قطع زنجیره انتقال این بیماری دارد.

این متخصص بیماری‌های کودکان با بیان اینکه مادران باید ضمن رعایت بهداشت فردی و شست و شوی مداوم دست‌ها، شیر دادن به فرزند خود را ادامه دهند گفت: قطع شیردهی کاهش سطح ایمنی بدن کودک را موجب می‌شود.

وی افزود: استفاده از شربت‌های تقویتی حاوی ویتامین‌های مختلف به منظور افزایش سطح ایمنی بدن کودکان مفید است.

تاکنون ۲۵۶ بیمار مبتلا به ویروس کووید ۱۹ در استان خراسان رضوی شناسایی شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.