تحولات منطقه

بر اساس این نظرسنجی حدود 80 درصد بیننده برنامه‌های مختلف سیمای رسانه ملی در فصل زمستان بوده و به‌طور میانگین چهار ساعت و یازده دقیقه پای برنامه‌های تلویزیون نشسته‌اند.

شبکه سه پربیننده‌ترین شبکه در فصل زمستان/ جای خالی «شبکه کودک» در نظرسنجی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از مخاطبان سیما در فصل زمستان سال 98 نشان می دهد که شبکه‌های سه (59.3%)، خبر (54.3%) و یک (54%) به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم پرمخاطب‌ترین شبکه‌های سیما قرار گرفتند و شبکه خبر معاونت سیاسی با 26.7 درصد، شبکه یک سیما با 15.2 درصد و شبکه مستند سیما با 12.1 درصد بیشترین رشد را نسبت به زمستان سال 97 داشته‌اند.

بنا بر این گزارش، این نظرسنجی درحالی صورت گرفته که نامی از شبکه کودک در این نظرسنجی نیامده و تنها به شبکه امید اشاره شده که شبکه مختص نوجوانان است. جای خالی شبکه کودک و اینکه چرا در نظرسنجی قرار داده نشده، از سوی رسانه ملی اعلام نشده است.

بر اساس این نظرسنجی حدود 80 درصد بیننده برنامه‌های مختلف سیمای رسانه ملی در فصل زمستان بوده و به‌طور میانگین چهار ساعت و یازده دقیقه پای برنامه‌های تلویزیون نشسته‌اند.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، میزان مخاطبان رسانه ملی در فصل زمستان 98 نسبت به زمستان 97 حدود یک درصد رشد داشته است و حدود 40 درصد از بینندگان در زمستان 98 بیش از پنج ساعت در روز پای برنامه‌های تلویزیون نشسته‌اند.

بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از این نظرسنجی، پربیننده‌ترین ساعات تماشای تلویزیون در فصل زمستان به شرح ذیل بوده است:

نتیجه نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان می‌دهد که شبکه‌های سه سیما، خبر معاونت سیاسی و یک، دو و نسیم سیما و آی‌فیلم معاونت برون‌مرزی بیشترین مخاطب را در فصل زمستان داشته‌اند که جزئیات آن در جدول زیر ارائه می‌شود:

وقتی نظرسنجی مخاطبان سیما در زمستان 98 را با نظرسنجی زمستان 97 مقایسه می‌کنیم مشخص می‌شود که شبکه خبر معاونت سیاسی، شبکه‌های یک، مستند، قرآن و معارف، سلامت و آموزش سیما بیشترین رشد مخاطب را دریک سال گذشته از آن خود کرده‌اند، جزئیات این نتایج به شرح ذیل ارائه می‌شود:

در این نظرسنجی در پاسخ به اینکه «اگر قرار باشد فقط یک شبکه را تماشا کنید کدام شبکه را انتخاب می‌کنید؟» 35.8 درصد به شبکه سه سیما و 11.7 درصد به شبکه آی‌فیلم معاونت برون‌مرزی رأی داده‌اند 55.2 درصد از بینندگان دلیل خود را برای این انتخاب‌ها، سرگرمی و تفریح اعلام کرده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی در میان انواع برنامه‌ها سریال‌ها با 60.7 درصد و اخبار با 54.8 درصد بیشترین علاقه‌مندان را داشته‌اند.

از نظر حدود 55 درصد مردم در فصل زمستان، تلویزیون محبوب‌ترین رسانه بوده است و پس‌ازآن اینترنت با حدود 16 درصد، شبکه‌های اجتماعی با حدود 13 درصد، ماهواره 9 درصد، رادیو 5 درصد و روزنامه و مجلات با حدود 2 درصد در رتبه‌های بعدی قرارگرفته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.