تحولات منطقه

۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۷۰۸۶۸۵

مثال «پفک آبی» احمد سعادتمند در ارتباط با نحوه درآمدزایی باشگاه استقلال در ماه‌های آینده در تلویزیون دستمایه تمسخر برخی منتقدان شد، همان منتقدانی که مدعی هستند باشگاه‌های ایرانی باید اروپایی‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهند!

زمان مطالعه: ۱ دقیقه

قدس آنلاین: شاید در سال‌های اخیر در دوره مدیرعاملی فتح الله زاده و رویانیان ماجرای نوشابه انرژی زا استقلال و پرسپولیس با شکست رو به رو شد، اما اگر یک تفکر با پشتوانه تفکرات اقتصادی به اجرا در بیاید و  فرهنگ‌سازی لازم انجام شود درآمدزایی از این راه دور از دسترس نیست! چون در حال حاضر باشگاه‌های بزرگ دنیا از این روش بهره‌برداری کردند و در حال حاضر از آن درآمدزایی می‌کنند.

هرچند سردبیر یکی از سایت‌های ایرانی در توییتر از ماجرای پفک‌آبی جوک می‌سازد اما بد نیست بدانید فروشگاه رسمی باشگاه لیورپول در حال حاضر پاپ کورن با برند لیورپول تولید می‌کند! آن هم ‌با قیمت چهار یورو که با احتساب قیمت کنونی یورو نزدیک به ۸۰ هزار تومان به پول ما می‌شود! آیا در انگلیس هم سردبیران وب‌سایت‌های ورزشی برای مدیران لیورپول جوک درست می‌کنند که پاپ کورن فروش شده اند یا آن‌ها را تحسین می‌کنند که درآمدزایی می‌کنند!

کمی آن طرف‌تر باشگاه رئال مادرید پازل، عروسک خرس، و هدفون با لوگو رئال مادرید می‌فروشند، آیا مدیر این باشگاه از سوی سردبیران مارکا و آ اس مورد تمسخر می‌گیرد؟

مشکل فوتبال ایران و عقب‌ماندگی باشگاه‌های ایران نبود پول و سرمایه و سواد مدیریت نیست بلکه مغزهای کوچک زنگ زده ای است که این افکار را به خورد مخاطب خود می‌دهند تا به این ترتیب موج سواری کند.

کاملاً منطقی است که فوتبال اروپا با فوتبال ایران قابل مقایسه نیست اما چه ایرادی دارد که مدیران فوتبال باشگاهی ما از تجربیات موفق اروپایی‌ها الگو برداری کنند! البته نقدهای زیادی هم به این اتفاق در برهه کنونی وارد است که باید مدیران باشگاه‌ها به آن توجه ویژه داشته باشند به خصوص موضوعات نرم افزاری و زیرساخت‌های مورد نیاز انجام این کار. اما با تمام این تفاسیر در برهه کنونی که بسیاری از باشگاه‌های فوتبال ایران با معضلات کسری بودجه و نبود منابع روبه‌رو هستند باید همانند بسیاری از باشگاه‌های بزرگ جهان به سمت مقوله درآمدزایی گام برداریم چون در غیر این صورت با بحران‌های بزرگ‌تری رو به رو خواهیم شد.

در حال حاضر بیشتر قریب به اتفاق باشگاه‌های ایرانی به عنوان بنگاه‌های اقتصادی ورشکسته شناخته می‌شوند پس نه تنها باید در قبال تفکر درآمدزایی گارد گرفت بلکه باید از آن‌ها استقبال کرد تا با ایجاد زیر ساخت‌های لازم گام به سوی درآمدزایی برداریم تا فوتبال ایران از ورشکستگی مزمن نجات پیدا کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.