انتخابات

دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان های کشور با حضور پرشور مردم آغاز شده است.

حضور پرشور مردم سراسر کشور در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری

مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری جمعه ۸ تیر ماه برگزار شد بر اساس اعلام وزارت کشور در مرحله اول ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رای اخذ شده که مسعود پزشکیان ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای و سعید جلیلی ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ به مرحله دو انتخابات راه یافتند.

در این مرحله آقایان مسعود پزشکیان با کد انتخاباتی ۲۲ و سعید جلیلی با کد انتخاباتی ۴۴ با هم رقابت می‌کنند. رای‌گیری در حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای انجام می‌شود.

در این مرحله هر یک از نامزدها حتی یک رای بیشتر کسب کند پیروز انتخابات خواهد بود.

رای‌گیری دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور پرشور مردم در استان های سراسر کشور آغاز شده است.

فرآیند رای گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم از ساعت هشت صبح امروز جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ در یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد همزمان با سراسر کشورمان آغاز شد که صفوف و حضور غرورآفرین مردم در همین ساعات اولیه صبح نوید بخش یک انتخابات باشکوه و با مشارکت بالای مردم این خطه خواهد بود.

خراسان‌شمالی روی خط انتخابات؛ حضور باشکوه مردم در ساعات اولیه رای گیری

 رای گیری در خراسان شمالی از هشت صبح امروز همزمان با سراسر کشور آغاز شده و انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در این استان به مرحله پایانی خود یعنی انتخاب نامزدها رسیده است، در این بسته خبری همه رخدادهای مهم انتخاباتی مرتبط با مرحله دوم این رویداد سیاسی منتشر می‌شود.

مشارکت حداکثری در انتخابات قوام بخش صلابت ملی و استقلال کشور است

 استاندار گیلان با اشاره به اهمیت حضور گسترده و پرشور مردم در دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم با مشارکت حداکثری برای گزینش اصلح نقش آفرین خواهند بود ضمن آنکه بیش و پیش از آن این حضور پرشور قوام بخش صلابت ملی و استقلال کشور است.

آغاز رای گیری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در البرز/ لحظه های سرنوشت ساز ملت

همزمان با سراسر میهن اسلامی ، فرآیند رای گیری انتخابات  دومین مرحله چهاردهمین دوره ریاست جمهوری صبح جمعه پانزدهم  تیرماه در استان البرز آغاز شد.

آغاز شکوه حضور سیستانی و بلوچستانی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری

فرآیند رأی گیری مرحله دوم انتخابات، برای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری لحظاتی پیش در سیستان و بلوچستان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

 اثر آبی انگشتمان ترسیم کننده آینده یمان

اکنون شرکت گسترده مردم در انتخابات همان تاریخ سازی معاصر ملت ایران است که باید خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند و مثل معروف را به یاد آورند که "کس نخارد پشت من جز ناخن (اثر) انگشت من" و به خود متکی باشند چون هر برگ رای تجلی اراده و خواست یک ملت است.

حماسه سیاسی در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین/ حضور مردم در میدان تکلیف

همزمان با سراسر کشور کار رای گیری از مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم همزمان در هزار و ۱۳۱ شعبه اخذ رای در دیار دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان آغاز شد.

مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با حضور حماسی مردم لرستان در شعب اخذ رای آغاز شد.

دیار ولایی لرستان مهیای برگزاری دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری شده و مردم همیشه در صحنه این استان با حضوری حماسی پای صندوق‌های رای برای انتخاب اصلح حاضر شدند.

امروز مردم لرستان آمده اند تا برای اقتدار ایران و دفاع از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی با مشارکتی حداکثری انتخابی برای ملت و وطن داشته باشند.

فرآیند اخذ رای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح جمعه پانزدهم تیر ماه همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، ۷۷۲ شعبه اخذ رای برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در سراسر استان خراسان جنوبی مستقر شده که به تعداد مرحله اول است و بیش از ۱۵ هزار نفر اعضای شعب استان هستند.

۴۰۴ شعبه ثابت و ۳۶۸ شعبه سیار پیش بینی شده همچنین ۳۵۲ شعبه در مناطق شهری و ۴۲۰ شعبه روستایی است و صندوق اخذ رای تا مناطق دورافتاده و سخت گذر نیز برای جمع آوری آرای مردم منتقل می‌شود.
 

گام دوم انتخابات ریاست جمهوری در سمنان آغاز شد 

فرآیند رای‌گیری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سمنان راس ساعت هشت صبح پانزدهم تیر ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور، به منظور انتخاب رییس جمهور و تشکیل دولتی برای خدمت به مردم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری در نقاط مختلف استان سمنان راس ساعت هشت صبح روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور و با حضور پرشور رای‌دهندگان در شعبه‌های اخذ رای آغاز شد، اما انتخابات به دور دوم بین نامزدهای انتخاباتی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی کشید و اکنون شعبه‌های اخذ رای برای انجام فرآیند رای‌گیری این دوره از انتخابات در سمنان فعالیت خود را آغاز کردند.

 آغاز مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران

سه‌هزار و ۲۲۸ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری در مازندران امروز و به فاصله یک هفته پس از برگزاری مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دوباره فعال شدند تا آرای نهایی مازندرانی‌ها برای انتخاب رئیس‌جمهور نهم را جمع‌آوری کنند. در این بسته خبری که تا اعلام نتیجه انتخابات به‌روزرسانی می‌شود همه رخدادهای مهم انتخاباتی مرتبط با انتخابات امروز در مازندران قابل مشاهده است.

به گزارش ایرنا، مازندرانی‌ها هشتم تیر ۱۴۰۳ در مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با یک میلیون و ۴۳ هزار و ۵۷۰ رای مشارکت ۴۲.۰۳ درصدی را ثبت کرده بودند. انتخاباتی که به دلیل به حد نصاب نرسیدن رای نامزد برتر به مرحله دوم کشیده شد و مسعود پزشکیان همراه با سعید جلیلی در رقابت باقی ماندند تا با رای نهایی مردم یکی از این ۲ نامزد به عنوان رئیس‌ دول چهاردهم و نهمین رئیس‌جمهور ایران انتخاب شود.

از مجموع آرای ماخوذه انتخابات هشتم تیر در مازندران، سعید جلیلی با ۴۴۸ هزار و ۳۰۸ رای معادل ۴۳ درصد آرای مردم مازندران نامزد برتر منتخب مازندرانی‌ها بود و مسعود پزشکیان نیز با ۴۰۶ هزار و ۴۸۵ رای، ۳۹ درصد کل آرای مازندرانی‌ها را کسب کرد. محمدباقر قالیباف نیز با ۱۳۲ هزار و ۱۵۱ رای (۱۳ درصد آرا) و مصطفی پورمحمدی با ۹ هزار و ۶۲۹ رای (یک درصد آرا) در رتبه‌های بعدی انتخاب مردم این استان قرار گرفتند.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.