به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا موحدیزاده اظهار داشت: یکسوم از ۶۵۰ مصوبه شورای شهر مشهد طرحهایی است که رویکرد روانسازی ترافیک، توسعه فضای سبز، افزایش سرانههای خدماتی و تقویت شبکه حملو نقل عمومی دارد.
نایب رئیس شورای شهر مشهد به اولویت توسعه خطوط قطار شهری اشاره و گفت: در این مدت بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب اوراق مشارکت و بودجههای شهرداری اختصاص داده شده که ثمره آن بهرهبرداری از ایستگاههای قطار شهری در سعدی، تقیآباد، الندشت، کوهسنگی و جام عسل در مسیر خط ۲ مترو مشهد بوده است.
موحدیزاده افزود: حفر تونل مسیر خط ۳ قطارشهری با قدرت پیش رفت و در حوزه شرقی، دستگاه حفر تونل پایانه مسافربری امام رضا (ع) را پشت سر گذاشته و در حوزه غربی نیز دستگاه حفار به بولوار امامت رسیده؛ قرار است در نیمه اول یا دوم سال ۱۴۰۰، مسیر خط ۳ قطار شهری از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) با احداث ۳ ایستگاه میدان شهدا، بابالجواد (ع) و پایانه امام رضا (ع) بهرهبرداری شود.
نایبرئیس شورای شهر مشهدمقدس گفت: با وجود تنگناهای مالی، عملیات اجرایی خط ۴ قطار شهری هم یک سال زودتر آغاز خواهد شد و در سال ۱۴۰۰ این مسیر نیز وارد فاز ساختمانی خواهد شد.
وی افزود: همچنین در بخش اتوبوسرانی حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و مینیبوس صفر کیلومتر وارد ناوگان شد و ۱۵۰ دستگاه اتوبوس هم بازسازی شده است. توسعه ایستگاههای اتوبوسی و مینیبوس در شهر بهویژه در مناطق محروم هم یکی دیگر از اولویتهای اصلی در این مدت بوده است.
منبع: تسنیم
انتهای خبر/
نظر شما