به گزارش قدس آنلاین، «جعفر سرقینی» در مراسم انعقاد قرارداد نوسازی کامیونهای فرسوده که عصر امروز در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد،گفت: وزارت راه و شهرسازی از قراردادهای تولید داخلی حمایت می کند و این بسیار خوب است. در میان تولیدکنندگان داخلی، امکان تولید بالای کامیونها را داریم و در یک سال ۱۱ هزار دستگاه خودروی سنگین تولید کردیم.
وی به جزییات قرارداد جدید که در آن هزار دستگاه کامیون توسط خودروسازان داخلی ساخته می شود اشاره کرد و گفت: میتوانیم به راحتی این رقم را تا ۵ هزار دستگاه در سال هم افزایش دهیم.
سرقینی به مشکلات مربوط به ایمنی خودروهای فرسوده اشاره کرد و ادامه داد: تردد خودروهای سنگین فرسوده در جادهها، آلایندگی محیطزیست و مصرف سوخت بالا دارد.
وی گفت: با یک محاسبه سرانگشتی به این نتیجه رسیدیم که خودروهای بالای ۴۰ سال در جادهها با فرض پیمایش منطقی، شامل تردد هفتهای ۴ هزار کیلومتر و سالانه ۲۰۰ هزار کیلومتر، میتوانند از محل صرفهجویی سوخت، به نحوی در پروسه نوسازی قرار گیرند که هزینه نوسازی آنها ظرف دو سال بازگردانده شود.
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ساخت هزار دستگاه رقم بزرگی نیست، گفت:قیمت بازار خودروهای سنگین فرسوده بالاست و اعداد و ارقام موجود، کاذب است؛ بنابراین میتوانیم با اجرای چندین قرارداد و فزایش تولید خودروهای سنگین نو، این قیمت کاذب را بشکنیم.
نظر شما