تحولات منطقه

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بیش از ۹۰ کیلومتر مترو تجهیز نشده در پایتخت داریم اضافه کرد: علاوه بر این در حالی که باید سالانه ۱۵ کیلومتر مترو میساختیم اما فقط ۵ کیلومتر ساختیم.

محسن هاشمی: یک‌ کریدرو مترو معادل یک اتوبان ۵۰ بانده است
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین؛ «محسن هاشمی» روز سه شنبه در آیین آغاز ساخت خط ۱۰ مترو تهران با بیان اینکه با خود می اندیشیدم چگونه می توانیم از اعتبارات دولتی بیشتر استفاده کنیم؛ گفت: اولین خط ریلی ایران بین پیر بازار و بندر انزلی زده شد و هنوز بخشی از لوکوموتیو آن در اداره کل راه به نمایش گذاشته شده است.

وی گفت: وقتی آقای روحانی رییس جمهور شد، گفت: دولت من دولت ریلی است و اولویت ما در حمل و نقل، ریل است اما اگر آمار ریل را در کشور ببینیم ریل در کشور وضعیت خوبی ندارد.
وی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۳۰۰ کیلومتر ریل از ۱۱۲۷ تا ۱۴۰۰ نزدیک ۱۷۰ سال، در ایران بوده گفت: با این سابقه، اهمیت ریل از خودرو بیشتر است.

وی با بیان اینکه وضعیت جمهوری اسلامی در حوزه ساخت ریل نسبت به گذشته، بهتر است، افزود: نزدیک ۴ هزار کیلومتر ریل ساخته شد و ۱۴۰۰ کیلومتر ‌نیز دوخطه شده است.

هاشمی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه قوانین مرتبط با حمل و نقل ریلی و توسعه ‌آن بخوبی اجرا نمی شود افزود: در مورد حمایت از مترو از سال ۱۳۵۴ بیش از ۴۵ سال است کمتر از پنج کیلومتر در سال مترو ساختیم که باید ۱۵ کیلومتر می ساختیم.

وی گفت: اکنون باید باید ۴۳۰ کیلومتر بزرگراه داشته باشیم اما ۵۰۰ کیلومتر داریم، که نشان می دهد، به سمت حمل و نقل خصوصی رفته ایم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حمل و نقل ریلی مزیت هایی دارد و هیچ مسأله منفی برای سرمایه گذاری در این حوزه وجود ندارد، گفت: این موضوع بر کسی پوشیده نیست و همه قدرتمندان و تصمیم گیران آن را قبول دارند اما پول به سمت ریل، نمی آید و قوانینی که در این حوزه تصویب می شود عملیاتی نمی شود.

وی با اشاره به تصویب طرح تات (تونل، ایستگاه، تجهیزات) در سال های گذشته گفت: شهرداری تهران چون خیابان و بزرگراه می سازد می تواند کریدور مترو بسازد، چرا که یک‌ کریدرو مترو معادل یک اتوبان ۵۰ بانده است.

هاشمی ادامه داد: در طرح تات قرار بود تجهیزات را هم دولت پرداخت کند، همین سیاست انجام شد، اما بیش از ۹۰ کیلومتر مترو تجهیز نشده داریم.

وی افزود: برای خط ۶ مترو هنوز تجهیزات ثابت و متحرک نداریم و خط هفت هم بدون تجهیزات کارش پیش می رود، در حالیکه بر اساس قانون حمایت از حمل و نقل ریلی، دولت باید کمک می کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.