تحولات منطقه

مدیرعامل خبرگزاری رضوی گفت: اگر نگاه به جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) به‌عنوان بستری برای رسیدن به هدف ارتقای سطحی کمی و کیفی آثار با موضوع حضرت ثامن‌الحجج(ع) باشد، آنگاه می‌تواند موجب افزایش انگیزه اهالی رسانه و هنر برای تولید آثار فاخر در عرصه معارف رضوی شود.

جشنواره‌ رسانه‌ای امام رضا(ع) انگیزه تولید آثار فاخر در عرصه رضوی را افزایش می‌دهد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، سید جلال فیاضی در خصوص نقش و تأثیر جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) در ترویج معارف و فرهنگ رضوی اظهار داشت: امروز هم به دلیل اهمیت ماهیت رسانه و فضای مجازی و هم به دلیل شرایط شیوع کرونا توجه مردم به فضای مجازی جهت دستیابی به اطلاعات گسترش پیدا کرده و اهمیت آن دو چندان شده است.

وی ادامه داد: نکته اول که باید در نظر گرفت این است که اگر به فضای مجازی از منظر بی‌عملی و بی‌تفاوتی نگاه کنیم یک تهدید محسوب می‌شود اما اگر نسبت به آن فعال باشیم به‌عنوان یک ابزار در حوزه اخلاق و دین فرصتی در نشر معارف اسلامی است و این یک واقعیت غیرقابل انکار است.

وی تصریح کرد: لذا تمرکز نهادهای دینی در استفاده درست از فضای مجازی استفاده یک فرصت است.

مدیرعامل خبرگزاری رضوی افزود: نکته دوم اینجاست که ما باید زمینه فعالیت دو سویه را فراهم کنیم یعنی فعالان فضای مجازی تولیدات خود را نسبت به تولیدات دینی افزایش دهند و بایستی این اقدامات متناسب با نیاز جامعه باشد.

فیاضی خاطرنشان کرد: از طرفی این فعالیت باید جذابیت لازم برای توجه جامعه و به‌ویژه قشر جوان را داشته باشد بنابراین هر مقدار نهادهای دینی و مذهبی با نگاه فراگیری و گسترش مخاطب و فراگیری جذاب و متناسب با ادبیات روز و ذائقه جوانان کار کنند قطعاً در گسترش معارف رضوی و معارف دینی بیشتر مؤثر واقع خواهند شد.

این پیشکسوت عرصه رسانه به ایجاد معرفت رضوی در جامعه تأکید کرد و با اشاره به این حدیث امام رضا(ع) که فرمودند «اگر کسی بامعرفت به زیارت من بیاید من او را در قیامت شفاعت می‌کنم» اظهار کرد: مردم ما شیفته امام رضا(ع) و ائمه اطهار(ع) هستند منتهی باید تلاش کنیم این ارادت و عشق را تبدیل به معرفت کنیم و راه رسیدن به زیارت عارفانه بالا بردن آگاهی و معرفت مردم است و رسانه‌ها و فضای مجازی یکی از این ابزارهاست.

فیاضی تصریح کرد: اگر به جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) صرفاً به‌عنوان یک انجام وظیفه نگاه شود هیچ تأثیر و نتیجه‌ای نخواهد داشت و صرفاً برنامه‌ای است که برگزار می‌شود، ولی اگر آن را وسیله‌ای برای رسیدن به هدف ارتقای سطحی کمی و کیفی آثار با موضوع حضرت ثامن‌الحجج(ع) بدانیم، قطعاً آغازی برای جریان سازی در مسیر تولیدات فاخر در حوزه معارف رضوی خواهد بود.

 مدیرعامل خبرگزاری رضوی گفت: راهی که آن هدف به ما نشان می‌دهد زمینه را برای فعالان رسانه و فضای مجازی فراهم می‌کند که انگیزه لازم برای تولیدات جذاب، مفید و مثمر پیدا کنند و یکی از راه حل‌های این انگیزه این است که در این‌گونه جشنواره‌ها نگاهمان این باشد که از فعالان در این عرصه حمایت کنیم.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.