رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تکمیل محورهای تشرف به حرم مطهر رضوی ضروری است، شایسته نیست بعد از ۱۲۰۰ سال وجود مضجع شریف رضوی، محورهای اصلی تشرف ناقص و نازیبا باشد.

محورهای اصلی تشرف به حرم مطهر رضوی ناقص است

به گزارش قدس آنلاین، سید مسعود ریاضی  در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: یکی از مُدلهای مهم و پاک، حمل و نقل پیاده مداری است، وجود پیاده‌روهای توسعه یافته، اصولی و قابل استفاده یکی از معیارهای توسعه یافتگی شهرهاست که آنگونه که شایسته است در مشهد به آن پرداخته نشده است.
وی ادامه داد: وجود پیاده‌رو و پیاده‌راه‌های قابل قبول علاوه بر ارتقای کیفیت منظر شهر موجب ایجاد نشاط و تحرک در شهروندان نیز می‌شود بر این اساس در مدت باقیمانده از این دوره مدیریت شهری تصمیم بر آن شد با شعار نهضت پیاده‌رو سازی، توجه ویژه به این مهم شود و در اصلاح بودجه نیز مبلغ مناسبی در بودجه سال ۹۹ پیش‌بینی شد.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با انجام این کلان پروژه، مردم مشهد شاهد تغییرات قابل توجه در شکل معابر شهری خواهند بود و چهار محور اساسی برای انتخاب و اولیت بندی پروژه های پیاده راه سازی تعریف شده است.
وی افزود: تکمیل محورهای تشرف به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)، تکمیل مسیرهای تفرجگاهی، تکمیل مسیرهای پاخوردار و اجرای مسیرهایی که باعث پیوستگی بیشتر مسیرهای دوچرخه می‌شوند از اولویتهای این پروژه هستند.
ریاضی ادامه داد: شورای شهر دو طرح خوب نیز برای توسعه حمل و نقل برقی مصوب کرد، یکی تهیه طرح مطالعات جامع برقی سازی حمل و نقل شهر مشهد و دیگری مصوبه موتورسیکلت‌های برقی است. 
وی گفت: مطالعات نشان می دهد آلودگی ناشی ازموتورسیکلت‌های شهر هم اندازه‌ اتوبوس های شهر است لذا توجه به برقی سازی موتور سیکلت‌ها ضروری است.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد افزود: حمل و نقل هوشمند نیز از اولویتهای این دوره مدیریت شهری است و اقدامات خوبی در این حوزه نظیر پرداخت آنلاین کرایه، نظارت آنلاین ناوگان و تهیه اپلیکیشن‌هایی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌های اشتراکی از آن جمله هستند.
وی ادامه داد: در اجرای برخی پروژه‌ها عقب هستیم، در شرایط فعلی تاخیر بیشتر در اجرای پروژه‌هایی که مکلف به اجرای آنها هستیم موجب ضرر و زیان‌های هنگفت خواهد شد زیرا زمانی که در سال ۹۶ این دوره از مدیریت شهری را تحویل گرفتیم قیمت تمام شده هر کیلومتر قطار شهری دو هزار میلیارد ریال بود و اکنون این رقم پنج برابر شده ‌است.
ریاضی گفت: اتوبوس پنج میلیارد ریالی امروز به مرز ۴۰ میلیارد ریال رسیده است و هر متر مربع پیاده‌رو سازی نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر افزایش قیمت داشته ‌است.

وی افزود: در فرصت باقیمانده پروژه‌های ناتمام را باید تکمیل کنیم تا با اهتمام همه ارکان مدیریت شهری در مقابل مسوولیتی که پذیرفته‌ایم سربلند باشیم. 

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.