«امیرحسین اسدی»، مدیر عامل بنیاد ملی توسعه فناوری فرهنگی در حاشیه بازدید از برنامه تلویزیونی «اتم» که به دعوت این مجموعه صورت گرفته بود، بیان داشت: اگر در اتم به دنبال الگوسازی و نشان دادن الگوها هستید، این اهداف باید مبتنی بر یکسری شاخص ها دنبال شوند تا این شاخص ها سه دسته بندی کارآفرینی، کارآفرینی اجتماعی و خیریه را ایجاد کند.
وی با بیان این مطلب که الگوسازی چیزیست که کشور به آن نیاز دارد، افزود: البته این الگوها باید الگوهایی درست و سالم باشند. گاهی در جوامع شاهد هستیم که افرادی تبدیل به الگو یا سلیبریتی می شوند که قابلیت الگو شدن را ندارند و این هم به فرد و هم به جامعه لطمه وارد می کند.
این استاد دانشگاه پس از شنیدن توضیحات عوامل برنامه در خصوص نحوه اجرای مسابقه اتم، گفت: چالش حضور اتم ها در کمپ، ایده مفید و جذابی است. در حوزه کسب و کار هم افراد در جمع ها و گعده ها آموزش واقعی می بینند. تجربه در موضوع کسب و کار نشان داده که این گعده های چندین ساعته صمیمانه با حضور افراد باتجربه و مسئولین دولتی بسیار نتیجه بخش بوده است.
اسدی، مدیر عامل بنیاد ملی توسعه فناوری فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: این برنامه با محتوای اجتماعی می تواند مردم را حساس کند که مشارکت اجتماعی بیشتری در جامعه داشته باشند. همچنین به مردم حس بدهید که در مسائل مختلف اجتماعی، در مشکلات دخالت و حل مسئله کنند.
گفتنی است برنامه تلویزیونی اتم با حمایت بنیاد نوآوریهای اجتماعی و همکاری معاونت استانهای صداوسیما و با هدف شناسایی و معرفی الگوها و تجربههای موفق مردمی درحال تهیه است. از مهمترین ویژگی های این برنامه می توان به حل یک مسئله یا مشکل با محوریت خلاقیت و مشارکت مردم اشاره کرد. این فعالیت ها نیز در هر زمینه ای، از جمله: سبک زندگی، محیطزیست، سلامت، اشتغال یا هر حوزه دیگری می تواند باشد.
این مسابقه تلویزیونی در دو سطح استانی و ملی طراحی شده که در مرحله اول، ۱۰ اتم برتر هر استان به رقابت میپردازند و بطور همزمان از تمامی شبکههای استانی پخش خواهد شد. در مرحله ملی نیز که از شبکه دوم سیما پخش می شود، ۳۱ اتم برگزیده (اتم برتر هر استان که با آرای مردم انتخاب شده اند) شرکت کنندگان این رقابت خواهند بود تا سه اتم برتر این مسابقه شناخته شوند.
انتهای پیام/
نظر شما