به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا مقدمفر با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره رسانهای امام رضا(ع) اظهار داشت: در سالهای اخیر گامهای خوبی در حوزه رسانه با محوریت معرفی و تبیین سیره و جایگاه رضوی برداشته شده اما قطعا این اقدامات در حد لزوم باقی مانده و به مرحله کفایت نرسیده و باید این مسیر را پرشتاب ادامه داد.
وی با اشاره به اینکه برپایی جشنوارههای رسانهای با محوریت سیره رضوی باید از نگاهی جامعالاطراف برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: سیره رضوی را باید به اجزاء مختلف و متعدد تقسیم کرد، نگاه به این سیره رویکردی کل محور و پاسخگو به تمامی نیارهای بشر است و آنچه رسانه از این سیره استخراج میکند نیز باید شامل و حاوی همین مشخصات باشد.
مقدمفر تصریح کرد: رسانه هم در حوزه فرمت(ساختار) و هم در حوزه نرمافزار(محتوا) باید این رویکرد را به سیره رضوی بسط دهد و جشنواره رسانهای امام رضا(ع) به دلیل تنوع تولیدات میتواند نقطه آغازی برای این جریان باشد.
وی بیان کرد: جشنواره رسانهای امام رضا(ع) هم در سطح سیاستگذاری و هم در سطح بهرهگیری از خروجیها باید به صورت برنامهریزی شده پیش برود و برای هر کدام از تولیدات صورت گرفته در این حوزه کارویژه مشخصی با نیت بسط گفتمان رضوی تعریف کند.
استاد رسانه و دانشگاه ادامه داد: از سوی دیگر این جشنواره را صرفا باید یک نقطه آغاز در نظر گرفت به این معنا که جریان تولید رسانهای با محوریت سیره رضوی باید جریانی مداوم و بلندمدت باشد و نگاه پروژهای به این جشنواره نباید داشت زیرا ممکن است منجر به آفت شود.
وی بهرهگیری از نظرات متخصصان و پیشکسوتان حوزه رسانه در حوزه گفتمانسازی سیره رضوی را موثر دانست و اظهار داشت: تولیدات خوبی در سالهای اخیر چه از مجموعه آستان قدس رضوی و چه از مجموعههای بیرونی در خصوص امام رضا(ع) صورت گرفته اما قطعا برای ادا کردن حق مطلب در این زمینه راه بلندی در پیش داریم.
منبع: آستان نیوز
انتهای پیام/
نظر شما