تحولات لبنان و فلسطین

قدس- آنلاین:هم‌زمان با سالروز ولادت امام رضا (ع) بزرگترین تمرین منطقه‌ای امداد و نجات هلال احمر در شهرستان شیروان آغاز شد.<BR>

اجرای بزرگترین تمرین منطقه‌ای امداد و نجات هلال احمر ایران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی در این باره اظهار کرد: این تمرین امدادی برای نخستین بار در کشور به صورت شبیه‌سازی بحران در حوادث و سوانح واقعی به اجرا گذاشته شده است.
حامد سجادی محل اجرای این مانور را سد بارزو شیروان و همچنین شش منطقه روستایی بخش سرحد این شهرستان برشمرد.
وی تصریح کرد: طی این تمرین گروه‌های تخصصی امداد و نجات جمعیت‌های هلال احمر از استان‌های تهران، خراسان‌رضوی، مازندران، سمنان، قزوین، گلستان مرکزی، خراسان‌شمالی، قم و شرکت دارند.
سجادی گفت: علاوه بر آن دستگاه‌های عضو کارگروه تخصصی امداد و نجات خراسان‌شمالی در برگزاری هر چه بهتر این مانور منطقه‌ای همکاری دارند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی بالا بردن سطح توان عملیاتی نیروهای امدادرسان هلال احمر در حوادث و سوانح احتمالی کشور، ایجاد حالت تحرک، حضور دائم، آمادگی و شبیه‌سازی صحنه‌های واقعی وقوع انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان را از اهداف برگزاری این مانور اعلام کرد.
به گفته وی طی اجرای این مانور برنامه‌های مختلف اعم از جسدیابی، امداد و نجات جاده‌ای، آواربرداری، نشانه‌گذاری، زنده‌یابی، امداد و نجات هوایی، اسکان و تغذیه اضطراری، حمایت‌های روانی و روان‌شناختی، جستجو و نجات در سیلاب، نجات از ارتفاع و فضاهای معلق، اطفاء حریق، به‌کارگیری از سامانه‌های رادیویی و مخابراتی اجرا می‌شود.
همچنین طی مراسمی پایگاه امداد و نجات حضرت امام سجاد(ع) در شیروان همزمان با میلاد امام رضا(ع) افتتاح شد.
این ساختمان در فضایی به وسعت دو هزار متر مربع احداث شده است.
برای اجرای این پروژه یک میلیارد و پانصد هزار ریال اعتبار از محل اعتبارات جمعیت هلال‌احمر تأمین و هزینه شده است.
با اجرا و تکمیل این پروژه خدمات امداد و نجات به زائران و مسافران به طور شبانه‌روزی فراهم خواهد شد.
قدمی، معاون وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران و دبیر کل جمعیت هلال احمر برای شرکت در مانور منطقه‌ای هلال احمر به شیروان سفر کرده‌اند.
انتها ی خبر/.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.