انتخابات

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا این اداره برنامه و اردوی "راهیان نور" را به صورت مجازی و در بستر سامانه شاد برگزار خواهد کرد.

آموزش و پرورش خراسان رضوی "راهیان نور" را به صورت مجازی برگزار می‌کند

به گزارش قدس آنلاین قاسمعلی خدابنده روز یکشنبه در جلسه هماهنگی اردوی راهیان نور سال ۱۴۰۰ ضمن تسلیت رحلت حضرت زینب (س) افزود: در این مسیر بسیج دانش آموزی و معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی با یکدیگر همکاری خواهند داشت.

وی ادامه داد: در سالیان گذشته شاهد اشتیاق و علاقه‌مندی فراوان دانش آموزان و خانواده‌ها برای شرکت در برنامه راهیان نور بودیم که این اشتیاق، نشان از میزان اثرگذاری بالای این برنامه ها بر دانش آموزان داشت و روحیه معنوی دانش آموزان پس از بازگشت از این اردوها کامل محسوس بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امور تربیتی صدقه جاریه شهیدان رجایی و باهنر است و  زحمات و تلاشهای مربیان پرورشی و تربیتی طی چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی شایسته قدردانی است.

خدابنده با بیان این که شیوع ویروس کرونا طی یک سال گذشته بسیاری از فعالیتهای حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را تحت الشعاع خود قرار داده است افزود: فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دستگاه تعلیم و تربیت نیز تحت تاثیر شیوع این ویروس قرار گرفت و به یک بستر جدید به نام سامانه شاد منتقل شد که این مهم یک سری آسیبها و در کنار آن دستاوردهایی به همراه داشته است.

وی با بیان این که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به بهبود فضای فرهنگی جامعه کمک‌های شایانی کرده است ادامه داد: ترویج این فرهنگ با رشد مسوولیت پذیری، تعهد، ایمان، اعتقاد، صداقت و درستکاری در دانش‌آموزان عامل ارتقای اخلاق‌مداری در جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که یکی از اولویتهای اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در حوزه فرهنگی و تربیتی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است افزود: در این حوزه فعالیت‌های متعددی همه ساله در آموزش و پرورش استان اجرا می‌شود که می‌توان در این زمینه به طرح شهید پژوهی اشاره کرد که منجر به این شد که سال گذشته از حدود ۶۵ جلد کتاب زندگینامه و وصیت نامه شهدا رونمایی شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.