قدس آنلاین: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خجسته عید مبعث پیامبر مکرم اسلام، اهداف این هدیه بزرگ پروردگار را «حکمرانی الهی، رشد بشر، استقرار عدالت و ایجاد حیات طیبه» خواندند و با اشاره به ضرورت منطقی برپایی نظام سیاسی برای تحقق این اهداف بسیار بزرگ افزودند: انقلاب اسلامی به ابتکار و شجاعت امام بزرگوار، خط بعثت نبی مکرم را احیا کرد و به همین علت مورد دشمنی مستمر اشرار عالم قرار گرفته است که «بصیرت و استقامت در صراط مستقیم»، این دشمنیها را ناکام خواهد گذاشت.
حضرت آیتالله خامنهای با تبریک عید نورانی مبعث گفتند: در بعثت همه پیامبران، اهداف الهی بزرگی وجود داشته که در رأس آنها توحید و سپس تزکیه و تعلیم انسانها، استقرار عدالت و ایجاد حیات طیبه به معنای رشد و شکوفایی عقل و علم، آرامش روحی، آسایش مادی، امنیت محیط زندگی، رفاه و شادکامی و بالاتر از همه تکامل معنوی بشر است.
رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه اهداف بعثت صرفاً با بیان محقق نمیشود، افزودند: پیامبران برای این امر بسیار مهم باید مناسبات اجتماعی ایجاد میکردند که طبعاً این امر نیز قدرت و نظام سیاسی میخواهد.
حضرت آیتالله خامنهای با استناد به آیات متعدد قرآن، هدف پیامبران از ایجاد نظام سیاسی را حکمرانیِ منبعث از کتاب خدا و احکام الهی برشمردند و گفتند: استقرار آیین حکمرانی نیازمند راهبری، مدیریت و فرماندهی است که این مسئولیت بسیار سنگین بر دوش پیامبر قرار دارد.
ایشان افزودند: در نگاه توحیدی، دین برنامه جامع زندگی انسان در همه ابعاد فردی، اجتماعی و سیاسی است و به همین دلیل به فرموده قرآن مجید، اشرار عالم، مفسدان، مستکبران، استعمارگران و غارتگران در همه ادوار تاریخ در مقابل آیین عدالتبخش و ضدظلم الهی ایستادهاند.
حضرت آیتالله خامنهای با اشاره به خصومت ظالمان جهان با جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کردند: امروز هم نظام اسلامی که در تبلیغات جبهه مستکبران، اسلام سیاسی نامیده میشود آماج همهگونه حمله و توطئه است چرا که توانسته برای تحقق حکمرانی الهی، حکومت تشکیل و به ملت بزرگ عزیز ایران هویت دینی و اسلامی دهد.
ایشان، با تأکید بر اینکه نباید تعریف جامع قرآن از دین را به اعمال عبادی و فردی تقلیل داد، افزودند: بعثت پیامبر، امواج برانگیختگی و تحرک و تلاش را در جامعه صدر اسلام به همراه آورد و به فرموده امیر مؤمنان، پیامبر خاتم برای هر درد و بیماری افراد و جامعه، دارو و مرهم داشت و در این مسیر، هرگاه لازم بود حدود و مجازات اسلامی را نیز اعمال میکرد.
حضرت آیتالله خامنهای در ادامه سخنانشان، انقلاب اسلامی را احیاگر مضمون بعثت در دوره معاصر توصیف کردند و گفتند: امام بزرگوار با ابتکار، شجاعت، اندیشه بلند و فداکاری توانست خط مستمر بعثت نبوی را پر رنگ کند و جامعیت و ابعاد سیاسی و اجتماعی اسلام را نشان دهد.
ایشان با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی به پیروی از بعثت نبوی، در مقابل ظلم، استبداد و استکبار، و همراه مظلومان بوده، افزودند: با تشکیل نظام اسلامی همان حوادث و شرایطی که برای پیامبران روی داد، اتفاق افتاد و اشرار و مستکبرین عالَم در مقابل ملت ایران صف کشیدند.
رهبر انقلاب اسلامی به تحریف و دروغگویی جبهه استکبار نیز اشاره کردند و گفتند: آنها به دروغ در تبلیغات خود میگفتند جمهوری اسلامی با تمام دنیا سرِ ناسازگاری و ستیزه دارد درحالیکه نظام اسلامی بر اساس تأکیدات قرآن، فقط در مقابل کسانی قرار دارد که با ملت ایران دشمنی میکنند و با بقیه ملتها و کشورها از هر آیین و نژادی روابط دوستانه دارد.
حضرت آیتالله خامنهای با اشاره به استمرار دشمنیها با نظام اسلامی، تأکید کردند: برای مواجهه با دشمنِ فعال به دو عنصر مهم «بصیرت» و «صبر و استقامت» نیاز است.
ایشان افزودند: بصیرت به معنای آن است که انسان در شناخت راه درست دچار اشتباه نشود و صبر هم یعنی استقامت و پافشاری در پیمودن صراط مستقیم که اگر این دو عنصر وجود داشته باشد، دشمن نمیتواند به اهداف خود برسد.
ایشان لازمه حفظ این دو خصوصیت مهم را، وجود «جریان تواصی» در جامعه برشمردند و گفتند: اگر زنجیره توصیه به صبر و حق در میان مردم برقرار باشد، احساس ناامیدی، تنهایی و ضعفِ اراده در جامعه بهوجود نمیآید و جرئت اقدام نیز از بین نخواهد رفت.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف اصلی دشمن در جنگ نرم، از بین بردن زنجیره تواصی است، خاطرنشان کردند: قطع جریان تواصی بسیار خطرناک است و جوانان بهعنوان افسران جنگ نرم نباید بگذارند چنین اتفاقی بیفتد.
حضرت آیتالله خامنهای گفتند: در این جنگ نرم، جوانان باید با استفاده از فرصت فضای مجازی، در جامعه امیدآفرینی و توصیه به ایستادگی و بصیرت کنند.
رهبر انقلاب اسلامی وارونهنمایی حقایق را یکی دیگر از شگردهای دشمن در جنگ نرم برشمردند و با اشاره به نمونههایی از دروغگوییهای آشکار افزودند: مردم مظلوم یمن شش سال است که با چراغ سبز دولت آمریکا زیر بمباران و محاصره اقتصادی و غذایی و داروییِ دولت سنگدل و ظالم سعودی هستند و صدای اعتراض هیچیک از مجامع بینالمللی و دولتهای مدعی غربی بلند نشده اما حالا که مردم پر استعداد یمن، با ساخت یا تهیه برخی وسایل دفاعی به حملات دشمن پاسخ میدهند، صدای اعتراض و ملامت، حتی از طرف سازمان ملل بلند شده که این اقدام سازمان ملل زشتتر از اقدامات آمریکا است.
«در اختیار داشتن بزرگترین زرادخانه اتمی و کشتار ۲۲۰ هزار نفر بهوسیله بمب اتم و در عین حال ادعای مخالفت با سلاح کشتار جمعی»، «حمایت از دولت سعودی که مخالف خود را با ارّه تکهتکه میکند و در عین حال ادعای طرفداری از حقوق بشر»، و «ایجاد و حمایت از گروههای تروریستی همچون داعش و قرار دادن پول و امکانات رسانهای مدرن و فراهم کردن زمینه فروش نفت سوریه بهوسیله آنها و در عین حال ادعای مبارزه با تروریسم» مصادیق دیگری از وارونهنماییهای دولت آمریکا بود که رهبر انقلاب به آنها اشاره کردند.
حضرت آیتالله خامنهای با اشاره به بغض و کینه آمریکاییها از حضور منطقهای ایران، گفتند: جمهوری اسلامی در هر جا از منطقه، چه سوریه و چه عراق وارد شده، برای دفاع از دولت قانونی آن کشور و به درخواست و رضایت آن دولت و به صورت مستشاری بوده است، درحالیکه آمریکاییها ظالمانه وارد عراق و سوریه شده و پایگاه نظامی درست کردهاند.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: البته آمریکا حتماً باید عراق را تخلیه کند چرا که این قضیه خواست و قانون عراقیها است و سوریه را نیز باید هر چه زودتر تخلیه کنند.
ایشان وظیفه همگان در قبال امانت گرانبهای انقلاب را تواصی به حق و صبر، شناخت دشمن و ایستادگی و تسلیم نشدن در مقابل آن و اعتماد نکردن به آن دانستند و در پایان با اشاره به بیش از یک سال تلاش و مجاهدت مجموعههای درمانی در مقابله با بلای همه گیر کرونا، گفتند: لازم است هم بنده و هم آحاد مردم، سپاس قلبی خود را از این عزیزان ابراز و برای آنها دعا کنیم.
انتهای پیام/
قدس آنلاین: سخنرانی رهبر معظّم انقلاب، حضرت آیتالله خامنهای در روز عید مبعث، آغاز شد.
مهمترین بخشهای سخنان رهبر انقلاب به شرح زیر است:
- تبریک عرض میکنم عید سعید و بزرگ مبعث را به همه ملت ایران و امت اسلامی و آزادگان عالم. عید مبعث عید همه عدالتخواهان جهان است و عید هشدار به امت اسلامی است. در مبعث قلب مقدس پیامبر اعظم (ص) مخزن گرانبهاترین امانت الهی شد، یعنی وحی الهی. و سنگینترین مسئولیت عالم وجود، بر دوشهای پر توان آن بزرگوار نهاده شد که مسئولیت هدایت بشر تا آخر عالم است. البته این بعثت هدیه بزرگی بود به همه بشریت.
- بعثت به معنای برانگیختگی است. یعنی برانگیختگی انسان برگزیده پروردگار که رسول الهی است و این برانگیختگی همراه میشود. بعد در مرحله بعد این برانگیختگی شخص پیغمبر به برانگیختگی مجموعههای بشری منتهی خواهد شد. یعنی پیغمبر اکرم و رسول الهی در هر دورهای بعد که مبعوث میشود، مجموعههای انسان را او به راه میاندازد و حرکت میدهد بهسمت راهی نو به نیکبختی بشر. همه پیامبران در بعثتشان اهداف الهی وجود داشته که طبعاً هدف خود پیامبر هم به تبعیت از هدف خدا خواهد بود. در رأس همه این هدفها توحید است. توحید هم فقط بهمعنای این نیست که انسان در ذهن خود عقیده پیدا کند که خدا یکی است بلکه این هم هست ولی توحید معنای مهمی است که این بهمعنای حاکمیت الهی است. حاکمیت مطلق پروردگار در عالم تشریع و تکوین. توحید یعنی امر الهی نافذ دانسته شود در همه حوادث وجود و هم در عالم تشریع همه این حوادث و حالات ناشی از قدرت واحد پروردگار است. این هدف اصلی است.
- هدفهای دیگری هم وجود دارد. تزکیه بشر یعنی پالایش روحی انسانها از آلودگیها و پیرایههایی پستکننده و انحطاط آور. تعلیم انسانها؛ استقرار عدالت، جامعه بشری با عدالت اداره میشود. اینها جزو اهداف مهم بعثت پیغمبران است. حیات طیبه به معنای رشد و شکوفایی عقل و علم بشر از سویی و آرامش روحی بشر، آسایش مادی بشر، امنیت محیط زندگی بشر و رفاه و شادکامی بشر و بالاتر از همه اینها تکامل معنوی و عروج روحی انسان. اینها اهداف بعثت پیامبران است.
- پیامبران دیگری هم بودند که گسیل میشدند به مناطق مختلف عالم. این هدفهای دشوار چطور بهدست میآید؟ اولاً احتیاج دارد به یک برنامهریزی گسترده برای مناسبات اجتماعی. یعنی اگر نبی حق در هر دورهای بخواهد این اهداف را تحقق بخشد ناچار بایستی به تناسب این اهداف مناسبات اجتماعی تعیین کنند. مطلب دوم قدرت سیاسی است. یعنی این مناسبات را یک انسان منزوی که مردم را نصیحت میکند که نمیتواند بوجود بیاورد. قدرت نیاز است. پس نظام سیاسی بوجود میآید.
- اینکه کدام پیغمبر توفیق این کار را پیدا کرد و کدام پیدا نکرد بحث دیگری است، هدف این بود چه چنین نظامی ایجاد کنند. در این نظام سیاسی، آئین حکمرانی از کتاب خدا گرفته میشود. آن چیزی که منبع و منشأ حکمرانی است و برنامههای حکمرانی از آن گرفته میشود عبارت است از کتاب الهی. این اصول و اساس در آن است. همه برنامههای بشری در چارچوب این اصول باید باشد. این دستور حکمرانی را چه کسی باید عمل کند. بدون وجود یک مدیریت و فرماندهی که اجرایی نمیشود. این مدیریت و راهبری اساسی مربوط به شخص پیغمبر است. همه پیغمبران مدیران و فرماندهانی هستند که بایستی حکمرانی دینی و الهی در جامعه که محصول بعثت پیغمبران است و با کتاب الهی ارائه میشود تحقق ببخشند.
آن چیزی که منبع و منشأ حکمرانی است و برنامههای حکمرانی از آن گرفته میشود عبارت است از کتاب الهی. این اصول و اساس در آن است. همه برنامههای بشری در چارچوب این اصول باید باشد.
- لکن این دستور حکمرانی را چه کسی باید عمل کند. بدون وجود یک مدیریت و فرماندهی که اجرایی نمیشود. این مدیریت و راهبری اساسی مربوط به شخص پیغمبر است. همه پیغمبران مدیران و فرماندهانی هستند که بایستی حکمرانی دینی و الهی در جامعه که محصول بعثت پیغمبران است و با کتاب الهی ارائه میشود موظف هستند تحقق ببخشند.
- البته این فرماندهی و راهبری یکجور نیست؛ در برخی موارد خود پیغمبر شخص شخیص پیغمبر متکفل این فرماندهی است مثل حضرت داوود و پیمغبر گرامی اسلام خودشان در رأس قرار گرفتند. لکن در مواردی پیغمبر فردی را حاکم میکند.
- در قرآن آمده که مردم که زیر فشار بودند به پیغمبری رجوع کردند و گفتند فرماندهی را برای ما انتخاب کن و طالوت فرمانده شد. پس پیغمبر گرداننده اصلی است لکن اجرای کار به دست کسی دیگری غیر از پیغمبر است مثل طالوت. وقتی دیگر اینجور است که پیغمبر کسی را معین نمیکند بلکه خود او دارای موقعیتی است که امر او در حکومت نافذ است مثل حضرت یوسف.
- پس بعثت بهمعنای برانگیختگی پیغمبر است که با ارسال کتاب الهی و دستور حکمرانی الهی به پیغمبر نازل میشود و با این همراه است و مفاد این حکمرانی را رسول الهی اعمال و اجرا و راهبری میکند به شکلهای مختلفی که عرض کردیم و شاید شکلهای دیگری باشد که ما در قرآن اثری از آن نمیبینیم.
-دین با این نگاه گسترده وقتی که نگاه میکنیم عبارت است از مدیر مجموعه زندگی انسان یعنی دین یک برنامه جامع است، نه برنامههای صرفا عبادی و فردی انسان که بعضی خیال میکنند دین فقط متکفل برنامههای فردی است و مسائل گوناگون اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و غیره از حوزه دین خارج است.
دین جامعیت دارد و طبعا دین با این نگاه مورد دشمنی هم قرار میگیرد، در همه زمانها اشرار عالم با یک چنین دینی مخالفت کردهاند.
شما امروز هم مشاهده میکنید در تبلیغات دشمنان از چیزی به نام اسلام سیاسی نام آورده میشود. اسلام سیاسی همینی است که در نظام سیاسی ایران تحقق پیدا کرده و امام بزرگوار ما انجام دادند و آماج حملات آنها اسلام سیاسی است. اسلام سیاسی یعنی همین اسلامی که توانسته با تشکیل حکومت، دستگاههای گوناگون نظام های اقتصادی اجتماعی سیاسی نظامی و ... به وجود بیاورد و یک هویت دینی و اسلامی را برای یک ملت ایجاد بکند.
اما راجع به مسائل انقلاب؛ انقلاب عظیم اسلامی در ایران مضمون بعثت را در دوره معاصر تجدید کرد. یعنی خداوند متعال به اما بزرگوار ما این توفیق را داد که خط مستمر بعثت نبوی را در این دوران با ابتکار و شجاعت و اندیشه بلند خود و با فداکاری خود پررنگ و نمایان کند. همان خط بعثت است که خب در طول زمان کمرنگ بود؛ امام بزرگوار توانست آن را پررنگ کند و جامعیت اسلام را در عمل نشان دهد و ابعاد اجتماعی و سیاسی دین را که به فراموشی سپرده شده بود را احیاء کرد.
- خب این انقلاب به پیروی از بعثت نبوی، بر ضد ظلم و استبداد و استکبار بود. طرفدار مظلومان بود؛ از هر آیین و دینی. طرفدار محرومان و مستضعفان بود از هر ملت و دین و مسلکی و در همه حال این انقلاب عموم بشریت را به صراط مستقیم اسلام دعوت کرد و این حرکت اساسی انقلاب این است.
- خب وقتی این انقلاب تشکیل شد و نظامی را بر این اساس بوجود آورد که جمهوری اسلامی است، همان حادثهای که برای پیغمبران رخ داد مشاهده شد، یعنی اشرار عالم و مجرمین عالم در مقابل این انقلاب صف کشیدند.
- این البته خلاف انتظار ما هم نبود. از ابتدا هم توقع نداشتیم با انقلاب سازگاری نشان دهند. از اول هم مشخص بود که مقابله میکنند. معلوم بود امثال آمریکا و شوروی آن روز با چنین انقلابی مقابله میکنند.
- این مقابله قطعاً وجود دارد،منتها در این قضیه مثل همه جا تحریف و دروغگویی را رایج کردن. گفتند جمهوری اسلامی با همه جا سر ناسازگاری دارد. این خلاف و دروغ است. ما از قرآن یاد گرفتیم که با آنهایی که سر دشمنی ندارند خوش رفتاری کنیم. قرآن میفرماید کفاری که با شما سر ستیزه ندارند شما به اینها نیکی کنید و خوش رفتاری کنید.
- اینطور نیست که اینکه میگویند جمهوری اسلامی سر ستیزه با همه دارد، نخیر ما با هر کسی که با ما سر ستیز ندارد مشکلی نداریم. تأکید قرآن دشمنان است نه کسانی که دینشان فرق میکند. گروهی از این روشنفکرنماها عنوان دگراندیش را در مقابل جمهوری اسلامی قرار دادند. من گفتم این مسئله ما نیست ما با اندیشه شما کاری نداریم. دشمنی نباید بکنید. قرآن روی دشمنی تأکید میکند.
- قرآن میفرماید کسانی که دشمن من و شما هستند را به دوستی نگیرید.
- ایجاد سلاح و اقتدار که در قرآن آمده برای ترساندن دشمن است. بحث غیر دشمن نیست. بنابراین تکیه اسلام در مواجهه با دشمن فعال است. حالا این دشمنان را از اول انقلاب تجربه کردهایم. با اینکه از ابتدا جمهوری اسلامی خیلی گذشت کرد امّا توطئهها شروع شد. بیش از همه آمریکا.
- دو عنصر مهم برای مواجهه با این دشمنی لازم است. بنده همیشه توصیه کردهام و باز هم توصیه میکنم. یکی بصیرت و دومی صبر و استقامت. این دو عنصر اگر وجود داشت دشمن هیچ کاری نمی تواند بکند و هیچ لطمهای نمیتواند بزند و هیچ توفیقی بهدست نخواهد آورد. بصیرت و صبر.
- بصیرت یعنی چه؟ یعنی تیزبین بودن و راه درست را شناختن. انسان گاهی اشتباه میکند. حالا انسانهای ابتدایی و تازهکار که احتمال اشتباهشان بیشتر است، آدمهای مجرب هم گاهی اشتباه میکنند. بایستی مراقبت کرد که در شناخت راه درست اشتباه نکند انسان. در غبارآلودگی فتنهها بتواند راه درست را تشخیص دهد. صبر یعنی استقامت در این راه و زاویه پیدا نکردن با این صراط مستقیم و پای فشردن بر آن. صبر را بد معنا نکنند. البته غالباً یا دشمنان یا کسانی که آگاهی ندارند صبر را بد معنا میکنند. صبر یعنی اینکه انسان متوقف نشود.
- اگر این دو خصوصیت وجود داشته باشد دشمن غالب نمیشود. یکی از راههایی که بتوان این دو خصوصیت را در جامعه حفظ کند، عبارت است از تواصی. مردم یکدیگر را تواصی کنند؛ این زنجیره تواصی و توصیه به راه حق و صبر، این همه را نگه میدارد. اگر تواصی به صبر و حق در جامعه وجود داشته باشد این جامعه به آسانی دستخوش تحرکات دشمن نخواهد شد. اما اگر این جریان تواصی که زنجیره محافظت مومنان است قطع شود، قطعاً خسارت خواهد رسید.
- دشمن همین عامل مهم را هدف قرار میدهد. دو هدف را دشمن در جنگ نرم دنبال میکند. یک جنگهای آشکار نظامی و سخت و خشن هست که حکم خودش را دارد، امّا جنگ نرم مشکلتر علاج میشود و خطرناکتر است به یک معنا. در این جنگ نرم، دشمن دو حرکت را انجام دهد و دو هدف را دنبال میکند. یک اینکه این زنجیره تواصی به حق و صبر را قطع کند، دوم اینکه حقایق را وارونه نشان دهد.
- حقایق عالم را به دروغ وارونه نشان دهند. امّا اینکه تواصی به حق و صبر و این رشته را قطع کنند در بین مومنان این چیز خطرناکی است. کاری کنند که مومنین همدیگر را حفظ نکنند و به یکدگیر امید ندهند. اگر این جریان قطع شود خیلی خطرناک است و موجب میشود انسانها احساس تنهایی و ناامیدی کنند و ارادهها ضعیف شود و امیدها کمرنگ شود. جرآت اقدام از دست برود. وقتی تواصی نبود این اتفاقات میافتد. وقتی امیدها و جرأتها کم شد و اراده ها ضعیف شد، قهراً هدفهای عالی و متعالی کمرنگ میشود و به دست فراموشی سپرده میشود که این افسران جنگ نرم یعنی جوانان نباید اجازه دهند چنین اتفاقی رخ دهد. باید توصیه با ایستادگی بکنند، توصیه به خسته نشده و تنبلی نکردن.
- البته امروز فضای مجازی فرصتی است برای این کار. شما جوانهای عزیز اینطور از فضای مجازی ایجاد کنید برای امیدآفرینی و توصیه به حق و بصیرتآفرینی و توصیه به تنبلی نکردن. این درباره کار اول دشمن که قطع زنجیره تواصی است.
- کار دوم آنها که دروغگویی درباره حقیقت است و آنقدر هم با جرأت و قاطعیت میکنند که هر کسی گوش کند فکر میکند راست میگوید. مثلاًفرض بفرمایید الان شش سال است که همدست عرب آمریکا دارد مردم مظلوم یمن را در خانه و بیمارستان و مدرسه بمباران میکند آنها را محاصره اقتصادی کرده و مانع رسیدن غذا و دارو به آنها میشود، شش سال است که این اتفاق افتاده و البته با چراغ سبز خود دولت آمریکا اتفاق افتاد که آن موقع هم دولت دموکرات سر کار بود این دولت قصی القلب و سنگدل عرب با مردم یمن این رفتار را میکند. مردم یمن البته با استعداد هستند و توانستهاند برای خودشان وسایل دفاعی بوجود بیاوردند یا تهیه کنند و به بمباران شش ساله جواب بدهد. به مجرد این کار فریاد تبلیغاتی آنها بلند میشود که ترور شد و... همه هم میگویند سازمان ملل هم میگوید. زشتی کار سازمان ملل از آمریکا بیشتر است.
- این یک نمونه از دروغگویی آنها است. یا آمریکا بزرگترین زرادخانه دنیا را دارد و این را به کار هم بردهاند. تنها دولتی که بمب اتم را به کار برده آمریکا ست. بعد فریاد میزنند که ما ضد توسعه سلاحهای اتمی هستیم. مدعی هستند که ما مخالف سلاح کشتار جمعی هستیم. بدترین و خطرناک ترین سلاح کشتار جمعی دست آنها است و استفاده هم کردهاند.
- از مجرمی که مخالف خودش را با ارّه تکهتکه میکند. همه عالم فهمیدند؛ سعودی ها مخالفی را به شکلی گیر آوردند و تکهتکه کردند. آمریکا از این دفاع میکنند بعد میگویند طرفدار حقوق بشر هستیم.
- داعش را خود آمریکا ایجاد کرد که خودشان اعتراف کردند. هم کسی که ایجاد کرده بود گفت هم کسی که رقیب اون بود گفت. خودشان ایجاد میکنند بعد به بهانه وجود داعش پایگاه نظامی ایجاد میکنند که میخواهیم با داعش مقابله کنیم. امکانات رسانهای مدرن و پول در اختیار داعش قرار میدهد و اجازه میدهند نفت سوریه را از بین ببرند و بفروشند بعد میگویند با داعش مبارزه میکنیم.
- از حضور ایران در منطقه با بغض و کینه یاد میکند. در حالی که حضور ما نظامی نیست. آنجایی که نظامیهای ما هم بودهاند مستشاری بوده. یک جایی هم که اصلاً نظامیها هم وجود ندارد و صرفاً سیاسی است. این را بهعنوان عامل بیثباتکننده یاد میکنند. در حالی که هرجا حضور پیدا کردهایم برای دفاع از دولت قانونی و به درخواست خودشان حضور پیدا کردهایم. امّا خودشان بدون اجازه به کشوری حمله میکنند و پایگاه نظامی ایجاد میکنند.
- البته حتماً بایستی آمریکاییها عراق را تخلیه کنند که خواست خود آنهاست و قانون آنها است. سوریه را هم باید هرچه زودتر تخلیه کنند.
- ما باید بدانیم با این بار سنگین امانتی که انقلاب به دوش ما گذاشته وظایفی داریم ازجمله همین تواصی به حق و صبر و شناخت دشمن و تسلیم نشدن در مقابل آن و اعتماد نکردن به این دشمن.
- سال به پایان رسید و تلاش و مجاهدت مجموعه درمانی کشور در مقابله با بلای کرونا یک سال و بیشتر از یکسال شد و لازم است هم بنده و هم آحاد مردم سپاس قلبی خودشان را به این مجموعه ابراز کنند. آنها را دعا میکنیم و سفارش میکنم که همه دفاع کنند. به من یادآوری کردند که گفتم ۲۲۰ نفر را در ژاپن با بمب اتم نابود کردن که ۲۲۰ هزار نفر بوده است. بله ۲۲۰ هزار نفر را در یک روز قتل عام کردند. امیداوریم خدا فضل خودش را شامل ملت ایران کند و عیدی مبارکی را به ملت ایران و همه مومنین عالم و امت اسلام عطا کند و همه را توفیق دهد که به وظایف خودمان عمل کنیم و رضایت حضرت ولی عصر و دعای آن حضرت را شامل حال ما کند و روح امام بزرگوار و شهدا را از ما راضی کند.
ادامه دارد…
نظر شما