انتخابات

سخنران حرم رضوی گفت: خطبه شعبانیه نگاه پیامبراکرم (ص) به ماه رمضان را برای ما ترسیم می کند.

خطبه شعبانیه نگاه پیامبر(ص) به ماه رمضان را برای ما ترسیم می کند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مرویان حسینی در در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که در نخستین شب از ماه مبارک رمضان در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، به شرح مختصری از خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) پرداخت و گفت: خطبه شعبانیه یکی از زیباترین و با ارزش‌ترین منشورهای اخلاقی و اعتقادی است.

وی بیان کرد: در این خطبه ارزشمند نکاتی درباره عظمت ماه رمضان توسط پیامبر اکرم(ص) بیان شده و از ماه رمضان به عنوان ماه خدا، ماه برکت، رحمت و آمرزش الهی یاد شده است.

این کارشناس دینی تصریح کرد: رسول خدا(ص) در این خطبه ماه رمضان را بهترین ماه ها، روزهای آن را بهترین روزها، و شب‌های آن را بهترین شب‌ها و ساعت‌هایش را به عنوان بهترین ساعت‌ها معرفی کرده است.

وی ابراز کرد: طبق فرمایش پیامبر اکرم(ص) همه ما در این ماه به مهمانی خدا دعوت شده ایم و خداوند ما را در این ماه مورد کرامت قرار داده است. نفس های انسان مومن در این ماه ثواب تسبیح و ذکر خدا دارد و خواب نیز ثواب عبادت خدا را دارد.

سخنران حرم رضوی ابراز کرد: پیامبر گرامی(ص) در ادامه خطبه فرمودند: «این ماه اعمال شما پذیرفته و دعاهای شما مستجاب می‌شود بنابراین از پروردگار خویش با نیت های راستین و دل‌های پاک، بخواهید که توفیق روزه این ماه و تلاوت قرآن در آن را به شما عنایت فرماید».

وی با بیان اینکه در ماه رمضان برای حضور در ضیافت بزرگ الهی به همه ما کارت دعوت داده شده است، بیان کرد: همه ما باید از این فرصت طلایی به بهترین نحو استفاده کنیم تا مورد رحمت و مغفرت الهی قرار بگیریم.  

حجت الاسلام مرویان حسینی با اشاره به اوضاع نابسامان اقتصادی بیان کرد: یکی از بهترین اعمال در این ایام کمک کردن به فقرا و نیازمندان جامعه است. بسیاری از افراد جامعه به خاطر شرایط کرونایی دچار مشکلات اقتصادی شده اند و کمک به آنها یکی از بهترین اعمال در این ماه الهی است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.