مدیرعامل شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی گفت: پروژه تونل ابتدای مسیر قطار شهری مشهد به گلبهار توسط این شرکت در دست اجراست و مطابق برنامه زمانبندی پیشرفت داشته است.

اجرای تونل قطار مشهد به گلبهار توسط شرکت آب‌ و خاک قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر «مبین رجبی» بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه به طول ۵/۳ کیلومتر از اوایل سال ۱۳۹۹ آغاز شده و در صورت تامین مناسب مالی تا سال ۱۴۰۲ پایان خواهد یافت. وی ادامه داد: کارفرمای پروژه، شرکت عمران شهر جدید گلبهار و مجری آن شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی است که حفاری تونل اصلی به طول بیش از ۵/۳ کیلومتر، اجرای سه مسیر دسترسی به ورودی های تونل اصلی و تعبیه اتاق های تاسیسات هوا کش و پله های اضطراری در عمق زمین را بر عهده دارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی افزود: اجرای لاینینگ و تحکیم، بخشی دیگر از عملیات اجرایی پروژه تونل ابتدای مسیر مترو مشهد به گلبهار است که سعی شده با استفاده از روش های نوین مدیریت پروژه در کمترین زمان ممکن اجرایی شود.

حضور در پروژه‌های بزرگ راهسازی

وی مشارکت این شرکت در پروژه مذکور را دستاورد و نشانی از توانمندی آن عنوان کرد و افزود: حضور در زمره شرکت های بزرگ راهسازی و رقابت با برترین فعالان این حوزه در رقابت با قرارگاه خاتم الانبیاء که در نهایت منجر به اخذ پروژه احداث تونل ابتدای مسیر مترو گلبهار شده، گواه این ادعا است. رجبی ادامه داد: اجرای تونل ابتدای مسیر مترو مشهد به گلبهار با این وسعت و در این سطح تنها در کمتر از ۲ سال بعد از اخذ گرید یک، رکوردی کم نظیر برای شرکت آب و خاک قدس رضوی است.

 استفاده از فناوری های روز

وی گفت: در این پروژه به دلیل مشخصات فنی منطقه و طراحی ها، امکان استفاده از دستگاه TBM به عنوان مهمترین دستگاه حفار وجود ندارد، به همین دلیل باید از سایر روش های جایگزین استفاده می شد که این امر پیچیدگی های مهندسی و ایمنی متعددی دارد اما خوشبختانه تا کنون متخصصان شرکت آب و خاک رضوی در این حوزه با موفقیت عمل کرده اند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.