سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خواست که اعداد و ارقام جداول بودجه ۱۴۰۰ بدون حاشیه از سوی برخی نمایندگان مجلس یازدهم شفاف‌سازی شود.

نظر سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درباره ادعای تغییر در جداول بودجه ۱۴۰۰

قدس آنلاین: حجت الاسلام مجید نصیرایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره ادعای برخی نمایندگان مجلس درباره دستکاری در جداول بودجه ۱۴۰۰، گفت: اعضای کمیسیون تلفیق، روزها و هفته‌ها به شکل جهادی، تمام وقت خود را به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ اختصاص دادند و حتی از تعطیلات نوروز خود نیز گذشتند.

نماینده مردم فردوس در مجلس افزود: آنچه که نهایی شد هرچند تامین کننده نظر  ۱۰۰ درصدی مجلس نبود ولی همکاران تلاش‌های لازم را انجام دادند. زیرا لایحه بودجه را دولت تنظیم می‌کند و اگر تغییرات زیادی در آن ایجاد شود، شاکله بودجه از بین خواهد رفت.

نصیرایی با اشاره به نحوه رسیدگی به لایحه بودجه در ادوار گذشته مجلس، عنوان کرد:‌ در دوره‌های گذشته با توجه به اینکه کلیات جداول و ردیف‌ها در مجلس تصویب می‌شد، با هماهنگی رییس مجلس و رییس کمیسیون تلفیق این جداول تنظیم و به دولت ابلاغ می‌شد. اما در این دوره نمایندگان مجلس انتظار داشتند که جزییات جداول بودجه نیز در صحن مطرح شود و من هم موافق ارائه توضیحات کافی برای جداول بودجه در صحن بودم.

وی، خود را جزو نمایندگانی معرفی کرد که خواستار شفاف سازی هستند، و در ادامه افزود: رییس مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون تلفیق در جلسه‌ای درباره جداول بودجه شفاف‌سازی و توضیحات لازم را مطرح کردند تا ابهامات برطرف شود.

نصیرایی ادامه داد: اگر نمایندگان حاضر در این جلسه از توضیحات رییس مجلس و رییس کمیسیون تلفیق قانع نشدند می‌توانند طبق آیین نامه مجلس عمل کنند و بعد از اصلاح جلوی اتفاقات مشابه را بگیرند. اما اینکه افکار عمومی و رسانه‌ها را درگیر این موضوع کنیم درست نیست.

این نماینده مجلس افزود: این موضوع هنوز اثبات نشده و جای بحث و بررسی دارد و در حقیقت طرف مقابل ابتدا باید توضیحات لازم را در این باره ارائه کند و اگر نمایندگان قانع نشدند، ‌ طبق قانون رفتار و برخورد شود. البته اینکه بگوییم فرد یا افرادی به عمد در جداول دست برده و در حق مردم خیانت کرده‌اند، درست نیست. بلکه اشکال و ابهامی در موضوع جداول بودجه به ذهن برخی از نمایندگان رسیده بود و آنها می‌خواستند از این اشکال و ابهام مطلع شوند و سپس رفع کنند.

نصیرایی خاطرنشان کرد:‌ بودجه و جداول پیوست آن در آخرین روزها اسفندماه سال ۹۹ به تصویب نمایندگان رسید و بعد از آن فرصت کافی برای بررسی ابهامات وجود نداشت و حتما در نشستی این اشکالات و ابهامات مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.