آخرین روزهای سال ۹۹ بود که سربازان گمنام امام زمان(عج) در یک عملیات هماهنگ با حضور در محل دفتر کار یکی از مدیران ارشد اجرایی شهرستان مه‌ولات موضوع اتهام مالی این مدیر را از نزدیک پیگیری و رصد کردند.

سایه روشن تخلف‌ یک مدیر ارشد اجرایی

گفته می‌شود پس از مستندسازی (ضبط اظهارات متهم و کشف مقادیری از وجوهات دریافت شده از سوی وی) و هماهنگی با دادستان شهرستان، اقدام‌های اولیه برای تشکیل پرونده این مدیر صورت گرفت و دادستانی مستندات و استدلالات خود را برای سیر قضایی تخلف این مدیر به مرکز استان ارسال نمود.

با اینکه از همان ابتدا حرف و حدیث‌های زیادی درباره این موضوع وجود داشته و البته هنوز هم در افکار عمومی این شهرستان وجود دارد اما نزدیک به دو ماه است چندان خبری از داستان تخلف این مدیر جایی درز نکرده است! آنچه در این مدت در رسانه‌های مجازی منتشر شده در همین حد خلاصه شده که گفته شده برای فرد مذکور پرونده قضایی تشکیل شده و رسیدگی به آن در مشهد انجام می‌شود.

تأیید و تکذیب مدیران استانداری

اینها تمام اطلاعاتی است که تاکنون در جاهای مختلف منتشر شده و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی رسانه‌ها برای روشن شدن داستان تا به اینجا ثمری نداشته و حتی در ارتباطی که خبرنگار ما با مدیرکل سیاسی استانداری خراسان رضوی در این زمینه داشته نبی‌پور در یک جمله همه آنچه در خصوص این مدیر مطرح می‌شود را از ریشه تکذیب و نادرست اعلام کرد! اما در مقابل مدیرکل روابط عمومی استانداری با ذکر این موضوع که تحقیقات و بررسی‌ها در مورد پرونده تخلف مدیر یاد شده در حال انجام است ولی هنوز به نتیجه نرسیده، عملاً ادعای مدیرکل سیاسی استانداری را کمرنگ کرد هرچند مؤمنی نیز مدعی بود باید مراحل قانونی این پرونده طی شود تا بشود در مورد آن اظهارنظر نمود.

طومار مردمی و درخواست از استاندار

انتشار خبر تخلف مالی این مدیر اجرایی شهرستان مه‌ولات در فاصله اندکی تا زمان برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر و ‌روستا و نیز ریاست‌جمهوری جو روانی ملتهبی را در این شهرستان به راه انداخته است طوری که گروهی از شهروندان با تهیه طوماری مراتب نارضایتی خود را از آنچه به وقوع پیوسته به اطلاع استاندار رسانده‌اند و در این طومار درخواست کردند تا هرچه زودتر به تخلف مذکور رسیدگی شود و حداقل با انتخاب یک سرپرست برای حوزه فعالیت این مدیر، جو به وجود آمده فعلی در شهرستان مه‌ولات در آستانه انتخابات را مدیریت نماید.

احضار مدیر متخلف به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد

گرچه شنیده می‌شود پرونده تخلف مالی این مدیر در شعبه ۲۱۷ بازپرسی ناحیه ۲ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در جریان است و در چند روز اخیر احضار شده و مهلتی پنج روزه به وی داده شده تا در دادگاه حاضر شود، اما محسن زنگنه نماینده شهرستان‌های مه‌ولات، تربت حیدریه و زاوه با بیان این مطلب که پرونده تخلف مدیر اجرایی شهرستان مه‌ولات توسط دادستانی این شهرستان تکمیل و برای سیر مراحل قانونی به دادستانی مرکز استان ارجاع داده شده است موضوع مطرح شده در خصوص این مدیر را تأیید می‌نماید.

درخواست نماینده مجلس از دادستانی

وی همچنین در واکنش به این مورد که طولانی شدن بحث رسیدگی به پرونده تخلف مدیر ارشد اجرایی به نوعی سبب ایجاد جو روانی نامناسب و بی‌اعتمادی مردم شهرستان در آستانه انتخابات پیش‌رو خواهد شد، گفت: به مردم حق می‌دهم به همین دلیل دستگاه قضا و دادستانی براساس مدارک موجود چنانچه جرم این مدیر محرز شده هرچه زودتر در این خصوص تصمیم گیری نمایند گرچه اگر حتی ۵۰ درصد از مدارک در پرونده هم تاکنون برای دادستانی احراز شده، به نظر، دادستانی می‌تواند از ابزارهای موجود همچون برکناری موقت مدیر یا هر تصمیمی دیگری استفاده کند تا در آستانه روزهای حساس انتخابات آرامش روانی به شهرستان مه‌ولات برگردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.