تحولات لبنان و فلسطین

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: مصوبه جلسه کمیسیون تبلیغات ریاست‌جمهوری بر این شد که مناظره‌ها در ساعات پرمخاطب تلویزیون انجام شود و یک شب پیش از مسابقه فوتبال و یا یک شب بعد از فوتبال مناظره برگزار شود.

زمان مناظره‌های انتخاباتی تغییر می‌کند

قدس آنلاین: سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به این موضوع که چهارمین جلسه ستاد انتخابات کشور به‌ریاست وزیر محترم کشور در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری همواره دغدغه تضمین برخورداری یکسان نامزدهای ریاست‌جمهوری برای امر تبلیغات از امکانات دولتی به‌خصوص سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را دارد.

وی در تشریح این موضوع گفت: تلاش بر این است که با زمینه‌سازی برای افزایش تبلیغات انتخاباتی به‌صورت برابر برای هر کدام از نامزدها، انتخاباتی مشارکتی و پرشور در کشور داشته باشیم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان این امر که خوشبختانه این تلاش به تصویب دستورالعمل کامل و جامعی با نظرات همه از جمله دستگاه قضایی، شورای نظارت بر صداوسیما و وزارت کشور منجر شده است؛ گفت: این دستورالعمل به صداوسیما و نمایندگان نامزدهای ریاست‌جمهوری جهت تنظیم برنامه‌شان ابلاغ شده است.

موسوی دربره برنامه‌های تبلیغاتی در نظر گرفته‌شده، توضیح داد: در برنامه تبلیغاتی سه مناظره زنده و پخش دو مستند نیم‌ساعته برای هر یک از نامزدها در شبکه سراسری پیش‌بینی شده است.

وی همچنین گفت: از طریق رادیو هم مناظره نمایندگان نامزدها در نظر گرفته شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با ابراز اینکه برنامه مناظره نامزدهای ریاست‌جمهوری به‌لحاظ زمانی مصادف با مسابقات فوتبال تیم ملی در کشور بحرین شده است؛ گفت: در جلسه امروز با تدبیر وزیر کشور برنامه مناظره نامزدهای ریاست‌جمهوری تغییر یافت.

موسوی در این خصوص گفت: مصوبه جلسه بر این شد که مناظره‌ها در ساعات پرمخاطب تلویزیون انجام شود و یک شب پیش از مسابقه فوتبال و یا یک شب بعد از فوتبال مناظره برگزار شود.

وی با یادآوری این‌که "در روزهای 17، 21 و 25 خرداد ماه که در برنامه تلویزیون به‌عنوان روزهای مناظره پیش‌بینی شده بود؛ در همان روزها پخش مسابقات فوتبال را هم داریم"؛ گفت: بر این اساس کمیسیون تصمیم گرفت زمان برگزاری مناظره‌ها به روزهای 16، 20 و 24 و یا 18، 22 و 26 خرداد منتقل شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش از دیگر مصوبات جلسه امروز کمیسیون تبلیغات ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت: مقرر شد صداوسیما از تمام ظرفیت‌های شبکه‌ها و کانال‌ها در دو سطح ملی و استانی با رویکرد مشارکت‌افزایی استفاده کند.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری بر این است ـ که با زمینه‌سازی تحقق مشارکت حداکثری که از منویات مقام معظم رهبری است ـ در 28 خرداد ماه سال جاری انتخاباتی پرشور و مشارکتی در کشور داشته باشیم.

گفتنی است بر اساس مواد 62 و 63 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، به‌منظور تضمین برخورداری یکسان نامزدهای ریاست‌جمهوری از امکانات دولتی کمیسیونی به‌نام کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات با عضویت دادستان‌کل کشور، وزیر کشور، دبیر هیئت اجرایی مرکزی انتخابات، رئیس یا یکی از اعضای شورای نظارت بر سازمان صداوسیما، رئیس سازمان صداوسیما و یا نمایندگان تام‌الاختیار هر یک از این اعضا، تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/+

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.