تحولات منطقه

خدادی با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ دینی اظهار کرد: دهه کرامت فرصتی برای گفتمان‌‎سازی و بازخوانی سیره ائمه(ع) در سطح رسانه محسوب می‌شود.

دهه کرامت فرصت مناسبی برای بازخوانی سیره ائمه(ع) از سوی رسانه‌ها است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین «محمد خدادی»، با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) به ویژه سیره رضوی اظهار کرد: رسانه قدرت تولید، تبیین و نشر محتوا داشته و در عین حال می‌تواند گفتمان‌ساز هم باشد، سیره ائمه(ع) تا زمانی که تبیین و ترویج نشود ‌در اولویت‌ جامعه قرار نگرفته و مصداقی برای زندگی جاری جامعه نخواهد بود زیرا مردم نمی‌دانند که این سیره در چه بخش‌هایی از زندگی آنها تاثیرگذار است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: شاخص‌هایی همانند رضایت‌مندی، موفقیت، پیشرفت و... برگرفته از ماهیت انسان‌ها است اما اینکه ذهن افراد الهی باشد تا در مسیر صحیح حرکت کنند امر مهم و درستی است؛ در این شرایط رفتار، اعمال و شاخص‌هایی که منجر به تعالی می‌شود باید مدنظر قرار گیرد زیرا تعالی بشر ریشه در افکار او دارد.

وی افزود: ایامی همچون دهه کرامت فرصت خوبی است که رسانه‌ها فرهنگ و سیره اهل‌بیت(ع) را بازخوانی کنند، به دنبال آن در تببین، ترویج و نشر و همچنین گفتمان‌سازی فرهنگ و سیره ‌اهل‌بیت(ع) رسانه می‌تواند نقش مهم و در عین حال گفتمان‌ساز را ایفا کند.

خدادی در مورد تاثیر استفاده از مدل مناظره که امام رضا(ع) داشت، اظهار کرد: مناظره یعنی بستر قرار دادن دو دیدگاه در منظر مردم و برای مردم، کسی مناظره را ترویج می‌کند که بداند گفتمان قوی و تسلط بر مفاهیم و دیدگاه‌های خود دارد، این قدرت نهادینه در بهترین حالت باید مورد قضاوت مردم قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: هرجا که گفتمان تضاربی و پاسخ به سوال وجود داشته باشد بسیاری از مسایل و ابهامات پاسخ داده می شود و این بهترین فرصت برای کشف واقعیت‌ها است، در این لحظه است که باور مردم به اقناع تبدیل می‌شود و به دنبال آن اقناع به اطلاعات و اطلاعات به باور و باور به اقناع تبدیل می‌شود و وقتی کسی قانع شود به بخشی از موضوع تبدیل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.