زنجان-معاون پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: قضات استان زنجان به حجم زیادی از پرونده ها رسیدگی می کنند.

قضات زیر ذ ره بین هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ محمدتقی فتحی معاون پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری استان زنجان در نشست خبری  با بیان اینکه قضات ماهیانه به  ۲۵۰تا ۳۰۰ پرونده رسیدگی می کنند،گفت: برخی شکایات از عملکرد قضات بجاست ولی برخی شناخت دقیقی از وظیفه قضات ندارند و همه فاکتورها را لحاظ نمی کنند.
فتحی با تاکید بر اینکه شدید ترین نظارت ها برای قضات در نظر گرفته می شود افزود:  زمان رسیدگی کامل به پرونده‌ها از ۱۱۰ روز به ۹۰ روز کاهش داشته است.
وی  بیان کرد: حتی پرونده‌های معوق که بیش از یک سال از زمان تشکیل آن‌ها می‌گذرد نیز سال گذشته رسیدگی شده و کاهش یافته است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم  با اشاره به اینکه در ایام شیوع بیماری کرونا برخی دادرسی‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، ادامه داد: پیش از شیوع کرونا مجازات‌های جایگزین حبس در راستای تعمیر و تجهیز مدارس بود و پس از کرونا این مجازات‌ها به بخش بهداشت هدایت شده است.
وی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد پرونده‌های وارده به دادگستری با سازش حل می‌شود، تصریح کرد: استان زنجان در این بخش رتبه دوم را دارد.
فتحی با اشاره به اینکه در بخش جرائم غیرعمد نیز با همکاری خیران و در بخش گسترده‌تر با گذشت صاحبان حق پرونده‌ها مختومه می‌شود، عنوان کرد: در سال گذشته  یک هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی باز پس ‌گرفته شده است.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.