زنان توانمند، زنانی هستند که فرصت‌ها را خودشان مهیا می‌کنند و منتظر نمی‌مانند.

کودک‌یاری که تولیدکننده شد

فاطمه مرادی دانش‌آموخته رشته کودک‌یاری است. او یکی از همین زنان توانمند شهرمان است که در کنار وظایف زندگی و مادری دوره‌های کامل فنی و حرفه‌ای را گذرانده است و پس از گرفتن مدرک بین‌المللی و تحقیقات کامل درباره خواص روغن‌ها و صابون‌های گیاهی، توانسته یکی از تولیدکنندگان موفق در انواع روغن‌ها و صابون‌های گیاهی شود. وی می‌گوید: صابون‌ها را به روش مادربزرگ‌هایمان که در گذشته‌های دور با پی یا همان چربی گوسفندی و شغار درست می‌شده است، درست می‌کنم اما به جای شغار، سوداب می‌زنم. از این رو این صابون‌ها کاملاً طبیعی است و کاربردهای زیبایی و درمانی دارد مانند صابون‌هایی چون خشخاش، زردچوبه و... .

او می‌افزاید: ۷۲ نوع روغن نیز با خواص درمانی و زیبایی از تولیدات دیگر من است مانند روغن همیشه بهار، خراطین، رزماری، مریم گلی و...که در پایه‌های روغن‌های خوب است تا تأثیرگذاری بهتری داشته باشد.

وی تأکید می‌کند: به اعتقاد من علاوه بر شناختن خاصیت‌های روغن و گیاهان دارویی باید مزاج‌شناسی و آناتومی بدن افراد را کاملاً بشناسیم تا براساس آن روغن‌های تأثیرگذار داده شود.

او که دارای مدرک بین‌المللی فنی‌وحرفه‌ای است، بیان می‌کند: به اعتقاد من باید اطلاعات به‌روز داشته باشیم تا بتوانیم بهتر کار کنیم.

این بانوی کارآفرین می‌گوید: درگذشته فروشگاه و کارگاه بزرگی داشتم اما درحال حاضر به دلیل شرایط فعلی در بازارچه‌های خوداشتغالی بانوان مشهد مشغول به کارهستم که فضای خوبی است.

وی تأکید می‌کند: درآمد این کار بسیارخوب است و ارائه کار خوب خودش بهترین تبلیغات است وهر مشتری برای من تعداد زیادی مشتری دیگر می‌آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.