مسوول سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش تماس‌های تلفنی به سامانه ۱۹۱ ویژه کرونا، همگام با افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس، بخصوص سویه هندی آن خبر داد.

تماس‌های تلفنی کرونایی سامانه ۱۹۱ مشهد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر زهرا اباصلتی  افزود: سامانه ۱۹۱ از ابتدای شیوع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال شد و همواره با آغاز هر موج جدید کرونا، تعداد برقراری تماس‌ با این سامانه نیز اوج می‌گیرد.
وی ادامه داد: روزانه بین هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تماس با سامانه ۱۹۱ پیرامون کرونا برقرار می‌شود و حال آنکه در دوره افول بیماری این میزان تا ۱۰۰ تماس در روز نیز کاهش یافته بود.
مسوول سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پاسخگویی به پرسش های مردم در زمینه کرونا و واکسیناسیون از طریق سامانه ۱۹۱ دنبال می‌شود، به طوری که کارشناسان این سامانه بر اساس علایم و شدت بیماری به مراکز خدمات جامع سلامت سطح ۲ و سه راهنمایی می‌شوند تا هر چه سریعتر خدمات درمانی مناسب را دریافت کنند.
وی افزود: کارشناسان سامانه ۱۹۱ همچنین به پرسشهای مردم در زمینه واکسیناسیون مانند نشانی مراکز انجام واکسیناسیون، عوارض و علائم احتمالی همراه با واکسیناسیون، زمان دریافت دز دوم واکسیناسیون و نکات بهداشتی و تغذیه‌ای در دوران واکسیناسیون  پاسخگو هستند.
دکتر اباصلتی ادامه داد: خدماتی دریافتی از سامانه تلفنی ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی سطح صفر درمان کرونا به شمار می‌رود.

وی گفت: پاسخگویی به پرسشهای شهروندان توسط کارشناسان بهداشت و درمان این سامانه تلفنی، با ممانعت از ازدحام بیماران در محل بیمارستانها و سردرگمی آنها باعث می‌شود خدمات درمانی با کیفیت بهتری به بیماران بدحال ارائه شود.
سامانه تلفنی ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد هر روز به مدت ۱۵ ساعت به طور پیوسته از ساعت هشت تا ۲۳ پاسخگوی عموم شهروندان در مورد امور بهداشتی و درمانی است.  

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.