با برگزاری مراسم قرعه کشی رقابت‌های انتخابی جام جهانی، این پرسش برای اهالی فوتبال به وجود آمد که آیا تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند از امتیاز میزبانی خود استفاده کند یا اینکه همانند ماه‌ها و سال‌های قبل ایران از حق میزبانی خود محروم خواهد شد؟

«کمک‌داور ویدئویی»بلای جان میزبانی‌

واکنش‌ها به این موضوع برابر انتظار بسیار زیاد بود، اما نکته مبهم همچنان ماجرای میزبانی یا عدم میزبانی ایران در این رقابت‌ها بود؟ کارشناسان مدعی شدند احتمال زیاد ایران در رقابت‌های پیش رو باردیگر امتیاز میزبانی را از دست خواهد داد؛ چون امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در فوتبال ایران برای کسب میزبانی وجود ندارد! مهم‌ترین عامل مرتبط با این موضوع عدم به کارگیری از کمک داور ویدئویی در ورزشگاه‌های ایران بود،به همین دلیل امکان برگزاری بازی‌ها به میزبانی ایران وجود نداشت.

در کنار این موضوع ماجرای محدودیت‌های کرونایی هم مزید بر علت شد تا مشکلات در مسیر میزبانی ایران در این مسابقات تشدید شود، با این وجود سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در اظهارنظری تعجب برانگیز گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ مکاتبه‌ای با فدراسیون فوتبال برای درخواست میزبانی رقابت‌های تیم ملی از ما نداشته است!

قنبرزاده در کنار این مسئله اعتراف کرد سامانه کمک داور ویدئویی به این سادگی امکان‌پذیر نیست؛ چون موانع بزرگی برای اجرا و راه‌اندازی این سامانه وجود دارد، اما با این حال مسئولان فدراسیون فوتبال در تلاش‌اند این اتفاق را خیلی زود رقم بزنند تا دیگر مانعی برای کسب میزبانی پیش رو نداشته باشیم.

میزبانی؛قربانی  نبود امکانات

با احتساب این اتفاقات، به نظر می‌آید ایران همانند سوریه امکان میزبانی در مسابقات پیش رو را از دست خواهد داد تا فوتبال ایرانی همچنان قربانی نبود امکانات حرفه‌ای فوتبال شود، هرچند هنوز درباره کشور میزبان تصمیم‌گیری نهایی صورت نگرفته است، اما به نظر می‌رسد فدراسیون از بین گزینه‌های موجود قطر را به عنوان کشور مورد نظر خود برای میزبانی دیدارهایش معرفی کند.

اگر ایران قطر را به عنوان محل برگزاری بازی‌های خود معرفی کند، این کشور میزبان دو تیم از گروه نخست مسابقات انتخابی جام جهانی است و تیم‌های حاضر در این گروه باید برای انجام مسابقات ایران و سوریه به دوحه سفر کنند تا بازی‌های خود را برابر این تیم‌ها در استادیوم‌های مدرن کشور قطر برگزار کنند.

البته برخی رسانه‌های منطقه از احتمال عدم میزبانی لبنان در این رقابت‌ها نیز خبر می‌دهند و ممکن است لبنانی‌ها هم مجبور به معرفی یک کشور بی طرف برای برگزاری بازی‌های خود در این مرحله شوند تا گروه نخست این رقابت‌های انتخابی به عجیب ترین گروه رقابت‌های انتخابی جام جهانی در کل جهان تبدیل شود که نیمی از تیم‌های حاضر در گروه، امکان میزبانی در مسابقات را به دلایل فنی و ساختاری ندارند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.