«نرگس قائمی» متولد ۷۳ و کارشناس حسابداری در تربت‌حیدریه است. او چند سالی است که کارگاه طراحی و ساخت ظروف چوبی بلوط را با همسرش راه‌اندازی کرده و توانسته در بازارهای داخلی و خارجی بدرخشد.

درخشش زوج کارآفرین خراسانی در طراحی و ساخت ظروف چوبی

او می‌گوید: در حال حاضر پنج نفر با ما همکاری دارند اما تعداد متقاضیان برای آموزش، اشتغال‌زایی و بازار کار در این حرفه از سایر شهرها زیاد است.وی می‌افزاید: ساخت ظروف بلوط از الوار برش خورده، کاری سخت و زمانبر و ترکیبی از صنعت و هنر است. قسمت داخلی ظروف به‌ وسیله دستگاه خراطی خالی شده و سپس روی آن منبت‌کاری انجام می‌شود. حاصل کار ظروفی مانند شکلات‌خوری، قندان، لیوان، نمک‌پاش، شمعدانی و... است.

این بانوی پرتلاش توضیح می‌دهد: متأسفانه بهای مواد اولیه در شرایط کرونا با بالا رفتن قیمت دلار و تحریم‌ها افزایش بسیاری یافته است. اکنون قیمت هر گرم روغن ۲هزار تومان است در حالی ‌که پیشتر ۵۰۰ تومان بود؛ برای یک ظرف حدود ۱۰۰ گرم روغن استفاده می‌شود. چوب کیلویی ۸۰۰ تومان به کیلویی ۲۰ هزار تومان رسیده است و قیمت چوب‌های وارداتی مانند پرپیل و رزود از مترمکعبی ۴۰ میلیون تومان به ۲۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است.کیفیت کارهای ما در سطح استانداردهای جهانی است؛ برای مثال «کوکسا» یا لیوان‌های چوبی نشکن، مورد استقبال طبیعت‌گردان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فروش محصولات ما به‌ صورت برخط است، اظهار می‌دارد: پیش از شیوع کرونا در سال ۹۸ در جشنواره ازبکستان شرکت کردیم و از لحاظ صنفی عنوان دوم را در بین ۱۷۴ کشور بدست آوردیم.وی افزود: پیشنهاد‌های خوبی از سایر شهرها داریم و همچنین در سطح بین‌المللی پیشنهادهای زیادی را دریافت کرده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.