مدیر جهادکشاورزی مشهد گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی ۹۳ مورد قلع و قمع در پهنه‌ای ۹ هکتاری در گوارشک انجام شد.

 قلع و قمع ۹۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در گوارشک مشهد

به گزارش قدس آنلاین، سعید خوش‌قامت گفت: در راستای  اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی ۹۳ مورد قلع و قمع در پهنه‌ای ۹ هکتاری در گوارشک انجام شد.

 مدیر جهادکشاورزی مشهد این موارد را شامل  ۸۰ مورد دیوارکشی، ۵ مورد استخر، ۵ مورد محوطه‌سازی و سه مورد بنا عنوان کرد و افزود: در این عملیات با تغییر کاربری مساحتی حدود ۹ هکتار از اراضی کشاورزی در گوارشک بخش تبادکان شهرستان مشهد برخورد شد.

وی خاطرنشان کرد: اراضی زراعی و باغ‌ها به‌عنوان بستر تامین امنیت غذایی جامعه و بخشی از محیط زیست کشور از سرمایه‌های ملی جامعه است و بر اساس آموزه‌های دینی، فرهنگ ایرانی‌ـ اسلامی و قوانین کشوری، حفاظت از این عرصه‌ها وظیفه‌ای همگانی و تخریب و نابودی زمین‌های کشاورزی امری ناپسند، غیرقانونی و خلاف مصالح جامعه است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی خدیوی ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    0 0
    سلام.پیروفرمایشات واهی این آقاباغچه ۴۰۰متری خودم من هم تخریب شدولی به همراه تخریب دیوارراننده لودرعمدااقدام به ازریشه درآوردن درختان میوه ۵ساله نمودکه اعتراض اینجانب درحضورمسئولین باتشدیدخسارت شدیدتربه درختان ازسوی راننده لودرگردید.ضمنا طبق اظهارات نمایندگان جهادکشاورزی راننده لودردرحالت طبیعی نبوده.