دانشمندان شروع به آزمایشاتی کردند که ممکن است در آینده کشاورزان را مجبور کند که مزارع را ترک کرده و جای خود را به ربات ها بدهند.

کشاورزی بدون دخالت دست، جدیدترین اختراع دانشمندان

به گزارش قدس آنلاین، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آی ای نوشت:

کشاورزان ممکن است به زودی مجبور شوند به جای کار در مزارع، به زندگی و نظارت در پشت صفحه به زندگی عادت کنند. زیرا ربات‌ها و هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای رو به پیشرفت هستند و در بسیاری از موارد بسیار بیشتر از انسان‌ها توانایی کار کردن دارند. به تازگی گزارشی منتشر شده که جدیدترین پیشرفت در قالب اولین مزرعه کاملاً خودکار و تحت کنترل کامل ربات‌ها در استرالیا است که با هزینه ۲۰ میلیون دلاری ایجاد شده است.

پروژه کشاورزی بدون دخالت دست

این پروژه مزرعه بدون دخالت دست نام دارد که توسط محققان دانشگاه چارلز استورت در جزیره واگا واگای استرالیا و با همکاری مرکز تحقیقات Food Agility در دست طراحی و توسعه است. پس از تکمیل این مزرعه ۱۹۰۰ هکتاری به عنوان نمایشگاهی از توانایی رباتیک و هوش مصنوعی در کشاورزی به خدمت گرفته خواهد شد.

از جمله فناوری‌های به نمایش درآمده در این مزرعه نمایشگاهی، استفاده از پهپادها، تراکتورهای رباتیک، ربات‌های برداشت کننده محصول و سنسورهای اندازه گیری میزان انتشار کربن و سایر معیارها خواهد بود. همچنین در این مزرعه از هوش مصنوعی برای اخذ تصمیمات مدیریتی خودکار استفاده خواهد شد.

بیرون آوردن کشاورزان از مزرعه

ریچارد نورتون، مدیرعامل مرکز تحقیقات Food Agility در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داد که کشاورزی بدون دخالت دست، امروزه خیلی به واقعیت نزدیک شده، چیزی بیش از آنچه که مردم در گذشته تصور می‌کردند. او توضیح داد: "اتوماسیون کامل یک مفهوم دور نیست، در حال حاضر معادنی در دنیا وجود دارد که کاملا توسط ربات‌ها و خودکار اداره می‌شوند. سال‌های زیادی نمی‌گذرد که این فناوری، کشاورزان را از مزرعه‌ها خارج و آن‌ها را در دنیای رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی غرق می‌کند. "

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.