تحولات منطقه

مدیر نظارت و تبلیغات سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به آزاد بودن تبلیغات امور پزشکی در اینستاگرام گفت: تمامی شاغلان حرفه پزشکی و وابسته می‌توانند با مراجعه به سازمان نظام پزشکی و اخذ مجوزهای قانونی در اینستاگرام تبلیغ کنند.

تبلیغات پزشکی در اینستاگرام با رعایت دستورالعمل‌های قانونی آزاد است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، دکتر فهیمه سادات سالاری افزود: پزشکان با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی می‌توانند از عکس قبل و بعد انجام عمل‌های مختلف در تبلیغات خود در فضای مجازی بهره بگیرند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر دغدغه اصلی نظارتی ما جلوگیری از تبلیغات غیر مجاز امورپزشکی به ویژه از سوی مداخله‌گران در امر درمان است ادامه داد: برخی از این تبلیغات به ویژه از سوی مداخله‌گران مواردی را القا می‌کند که خلاف واقع است و موجب بروز مشکلات عدیده‌ای شده که حتی رسالت حرفه‌ای جامعه پزشکی را نیز تحت الشعاع قرار داده است.

مدیر نظارت و تبلیغات سازمان نظام پزشکی مشهد با تاکید بر این که مرجع صدور مجوز تبلیغات، سازمان نظام پزشکی شهر محل فعالیت است که پس از انجام کارشناسی اقدام به صدور مجوز تبلیغات می‌کند اظهار داشت: فضای مجازی تحت شمول دستورالعمل تبلیغات سازمان نظام پزشکی است به این معنی که اگر فردی بخواهد در فضای مجازی اقدام به تبلیغات دارویی، آرایشی، بهداشتی یا امور پزشکی کند موظف به اخذ مجوز از سازمان نظام پزشکی است.

سالاری افزود: این مجوز با در نظر گرفتن جامعه هدف، محتوای تبلیغات و راستی آزمایی محتوا صادر می‌شود و این در حالی است که بسیاری از افراد بدون اخذ مجوز در فضای مجازی اقدام به تبلیغات امور پزشکی می‌کنند که یکی از معضلات جدی نظام سلامت است.

وی همچنین در زمینه تبلیغاتی که هویت صاحب صفحه در اینستاگرام مشخص نباشد اظهار کرد: تخلفات تبلیغاتی این صفحات به پلیس فتا و مراجع قضایی اعلام می‌شود.

مدیر نظارت سازمان نظام پزشکی در خصوص این که آیا اخذ مجوز از سوی سازمان غذا و دارو برای تبلیغ کفایت می‌کند افزود: همکاران ما در سازمان غذا و دارو مجوز ساخت، تولید، واردات یا توزیع یک محصول را صادر می‌کنند ولی در هنگام تبلیغات یک محصول و اشاره به خواص و فواید آن، باید بررسی توسط سازمان نظام پزشکی صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.